1.
Minister Finansów dokumentuje przegląd wydatków, w szczególności po jego przeprowadzeniu sporządza raport w porozumieniu z:
1)
dysponentem części budżetowej, którego wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
2)
organem nadzorującym jednostkę, której wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
3)
Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, jeżeli uczestniczył w przeglądzie wydatków.
2.
Raport zawiera w szczególności propozycje zmian w zakresie jakości wydatków publicznych oraz wskazuje podmioty odpowiedzialne za ich wdrożenie.
3.
Raport może zawierać propozycje zmian poziomu lub struktury wydatków publicznych.
4.
Minister Finansów udostępnia raport:
1)
jednostce, której wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
2)
dysponentowi części budżetowej, którego wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
3)
organowi nadzorującemu jednostkę, której wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
4)
Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, jeżeli uczestniczył w przeglądzie wydatków.
5.
Podmioty, o których mowa w ust. 4 pkt 1–3, wykorzystują propozycje zmian, o których mowa w ust. 3, przy opracowaniu materiałów do projektu ustawy budżetowej.
6.
Minister Finansów monitoruje wykorzystanie propozycji zmian, o których mowa w ust. 2 i 3.