§ 1.
Dokument akcji powinien być sporządzony na piśmie i zawierać następujące dane:
1)
firmę, siedzibę i adres spółki;
2)
oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod którym spółka jest wpisana do rejestru;
3)
datę zarejestrowania spółki i wystawienia akcji;
4)
wartość nominalną, serię i numer, rodzaj danej akcji i uprawnienia szczególne z akcji;
5)
wysokość dokonanej wpłaty w przypadku akcji imiennych;
6)
ograniczenia co do rozporządzania akcją;
7)
postanowienia statutu o związanych z akcją obowiązkach wobec spółki.
§ 2.
Dokument akcji powinien być opatrzony podpisem zarządu. Podpis może być mechanicznie odtwarzany.
§ 3.
Statut może przewidywać dodatkowe postanowienia dotyczące treści dokumentu akcji oraz jego formy.
§ 4.
Naruszenie przepisów § 1 pkt 1, 2 i 4 lub § 2 powoduje nieważność dokumentu akcji.
§ 5.
Akcjonariusz nabywa roszczenie o wydanie dokumentu akcji w terminie miesiąca od dnia rejestracji spółki. Zarząd zobowiązany jest wydać dokumenty akcji w terminie tygodnia od dnia zgłoszenia roszczenia przez akcjonariusza.
§ 6.
Akcjonariuszowi spółki publicznej posiadającemu akcje zdematerializowane przysługuje uprawnienie do imiennego świadectwa depozytowego wystawionego zgodnie z przepisami o obrocie instrumentami finansowymi oraz do imiennego zaświadczenia o prawie uczestnictwa w walnym zgromadzeniu spółki publicznej.