• Interpretacja indywidualn...
  08.05.2024

ILPP1/443-1316/09-4/BP

Interpretacja indywidualna
z dnia 13 stycznia 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 1623 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miasta reprezentowanego przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2009 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 21 października 2009 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 22 października 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego – jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 21 października 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest jednostką samorządu terytorialnego - gminą miejską. Jest on właścicielem infrastruktury kanalizacyjnej - sieci kanalizacji deszczowej („infrastruktura”).

Przedmiotowa infrastruktura służy Zainteresowanemu do wykonywania zadań własnych, określonych przez ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.). Zgodnie z art. 2 ust. 1 ww. ustawy, gmina wykonuje bowiem zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Podstawowym zadaniem Wnioskodawcy jako gminy jest, zgodnie z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W ust. 1 analizowanego przepisu wskazano, iż do zadań Zainteresowanego w tym zakresie należą w szczególności sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych (pkt 3). Powyższe potwierdza również treść przepisu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 ze zm.). Do realizacji części z tych zadań, w postaci gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi, wykorzystywana jest infrastruktura.

Przepis art. 9 ust. 1 wskazanej ustawy normuje, iż w celu wykonywania swoich zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne. Z powyższym zapisem korespondują przepisy regulujące materię gospodarki komunalnej. Gospodarka komunalna, zgodnie z art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 ze zm.), dotyczy w szczególności zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Natomiast, w myśl art. 2 ww. ustawy, gospodarka komunalna może być prowadzona przez jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności w formach: jednostki budżetowej lub spółek prawa handlowego. Szczegółowe przepisy dotyczące powstania, funkcjonowania oraz likwidacji m.in. komunalnych jednostek organizacyjnych, nieposiadających osobowości prawnej (jak jednostki budżetowe czy zakłady budżetowe), zawiera ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).

W chwili obecnej infrastrukturą zarządza gminna jednostka budżetowa - Zarząd Dróg Miejskich w X (dalej: „ZDM”). Powyższa infrastruktura została przekazana ZDM do użytkowania i zarządzania, natomiast część infrastruktury używana jest w oparciu o reżim prawny trwałego zarządu (infrastruktura stanowi w takich przypadkach część składową nieruchomości, którą włada ZDM na podstawie trwałego zarządu - ZDM dysponuje formą prawną trwałego zarządu do pasów drogowych dróg publicznych) w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.). Obecna działalność ZDM w powyższym zakresie polega na eksploatacji istniejącej infrastruktury oraz na budowie nowych sieci kanalizacji deszczowej. ZDM jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. ZDM, w związku z poniesionymi kosztami budowy i konserwacji infrastruktury, nie korzystał z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Z takiego prawa nie korzystał również Wnioskodawca. Ponadto, w związku z przedmiotową infrastrukturą ani ZDM, ani Zainteresowany nie ponieśli wydatków na prace, w stosunku do których przysługiwałoby prawo do odliczenia podatku. Od dnia 1 lipca 2009 r. ZDM pobiera opłaty w zakresie odprowadzania ścieków opadowych i roztopowych, wedle stawek określonych uchwałą Rady Miasta. W związku z wprowadzeniem opłat, ZDM zamierza korzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego od inwestycji realizowanych po tej dacie.

Obecnie Wnioskodawca rozważa zmianę formy prowadzenia gospodarki komunalnej (wykonywania zadań własnych w opisanym powyżej zakresie). Planuje on utworzenie spółki prawa handlowego, która zajęłaby się wykonywaniem tych zadań. Zainteresowany doszedł bowiem do przekonania, iż taka forma wykonywania zadań własnych będzie dalece efektywniejsza i umożliwi pełniejsze oraz sprawniejsze realizowanie potrzeb zbiorowych mieszkańców Miasta. W tym celu planuje on utworzenie spółki oraz przekazanie jej, w drodze aportu, opisanych powyżej obiektów (będących jego własnością) w zamian za 100% udziałów spółki.

Zgodnie z zamysłem Wnioskodawcy, podstawowym przedmiotem działalności spółki byłoby gospodarowanie wodami opadowymi i roztopowymi (które to zadania wykonuje aktualnie ZDM), tj. zadanie własne Gminy, określone przez przywołany wcześniej art. 7 ust. 2 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym i art. 3 ust. 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Nowoutworzona spółka kapitałowa będzie zajmowała się również odpłatnym świadczeniem usług odprowadzania m.in. ścieków opadowych i roztopowych na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych.

Zarówno Zainteresowany, jak i ZDM są czynnymi podatnikami VAT. ZDM posiada jednak własny, odrębny od Zainteresowanego numer VAT.

Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od planowanego przedmiotu wkładu. W szczególności nie odliczał on podatku od towarów i usług z faktur dokumentujących prace budowlane oraz prace modernizacyjne na infrastrukturze, z uwagi na fakt braku związku ze sprzedażą opodatkowaną, albowiem nie uzyskuje on przychodów z eksploatacji infrastruktury (opłaty są wprowadzone dopiero od dnia 1 lipca 2009 r., lecz nalicza je inny podatnik - ZDM).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy dokonanie przez Wnioskodawcę aportu, w postaci opisanej powyżej infrastruktury, do nowoutworzonej spółki prawa handlowego, której głównym przedmiotem działalności będzie gospodarowanie wodami opadowymi i roztopowymi, będzie stanowić odpłatną dostawę towarów zwolnioną od podatku na podstawie § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336 ze zm.)...

Zdaniem Wnioskodawcy, wniesienie aportu w postaci opisanej powyżej infrastruktury do nowoutworzonej spółki prawa handlowego, której głównym przedmiotem działalności będzie gospodarowanie wodami opadowymi i roztopowymi, będzie stanowić odpłatną dostawę towarów, która będzie korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Wniesienie wkładu niepieniężnego do spółki prawa handlowego stanowi odpłatną dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.). Bezpośrednim skutkiem dokonania wkładu niepieniężnego jest bowiem przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem wkładu na spółkę kapitałową (spółka otrzymująca wkład zyskuje w tym wypadku faktyczne władztwo nad przedmiotem wkładu). Wniesienie wkładu spełnia zatem definicję dostawy towarów.

Ponadto, w ocenie Zainteresowanego, nie powinno budzić wątpliwości, iż dostawa towarów w formie wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej ma charakter odpłatny, gdyż w tym wypadku wnoszący wkład otrzymuje w zamian udziały o określonej wartości nominalnej. Istnieje zatem związek pomiędzy dokonaniem czynności opodatkowanej a otrzymaniem wynagrodzenia w postaci udziałów, gdzie podmiot dokonujący wkładu otrzymuje udziały jako skutek przeniesienia prawa do żądania świadczenia oraz prawa do rozporządzania przedmiotem wkładu na spółkę otrzymującą wkład.

W sytuacji, gdy przedmiotem wkładu niepieniężnego będą towary, dokonanie wkładu będzie stanowić odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Wniesienie wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej spełnia zatem definicję odpłatnej dostawy towarów zawartą w art. 7 ust. 1 cyt. ustawy. Wnioskodawca, na potwierdzenie zaprezentowanego stanowiska, powołał pismo Ministra Finansów z dnia 17 marca 2007 r. skierowane do Dyrektorów Izb Skarbowych (PT5-033-13/EK/2006/AP-7828/7789) oraz interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 5 stycznia 2009 r. (IPPP1/443-1864/08-4/SM).

W opinii Zainteresowanego, wkład niepieniężny w postaci infrastruktury powinien korzystać ze zwolnienia od VAT na podstawie § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Mianowicie, powyższy przepis przewiduje zwolnienie przedmiotowe od podatku od towarów i usług czynności związanych z wykonywaniem zadań publicznych, nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywanych w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Jak wyraźnie przedstawiono w opisie zdarzenia przyszłego, w myśl art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 tej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy oraz art. 3 ust. 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, zadania własne obejmują sprawy wodociągów, kanalizacji, usuwania ścieków - w tym gospodarowanie wodami opadowymi i roztopowymi. Wnioskodawca uważa, że dokonując czynności aportu do nowoutworzonej spółki prawa handlowego korzysta z możliwości wyboru formy realizacji zadań własnych (gospodarki komunalnej), którą to możliwość przewidział ustawodawca w ustawie o gospodarce komunalnej. W tym miejscu Zainteresowany przypomina treść art. 2 ustawy o gospodarce komunalnej, w myśl którego gospodarka komunalna może być prowadzona przez jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności w formach: zakładu budżetowego lub spółek prawa handlowego.

W ocenie Wnioskodawcy, zestawienie treści przytoczonych przepisów z opisanym zdarzeniem przyszłym prowadzi do niepodważalnej konkluzji, iż cel jaki ma być osiągnięty poprzez dokonanie aportu do spółki prawa handlowego, związany jest z wykonywaniem zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. W związku z powyższym, należy uznać, iż dokonanie wkładu w postaci infrastruktury jest związane z prowadzeniem zadań publicznych przez Zainteresowanego. Celem dokonania wkładu jest bowiem powierzenie nowo powstałej spółce wykonywania działań związanych m.in. z zaspokajaniem potrzeb mieszkańców Miasta, co stanowi realizację nałożonych na Gminę obowiązków z tytułu zadań własnych wobec członków wspólnoty. Stanowisko to znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej Ministra Finansów z dnia 9 kwietnia 2009 r. (sygn. IPPP1-443-104/09-2/AK).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, towarami są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Przez dostawę towarów – stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy – rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że jeżeli czynność wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki prawa handlowego, w postaci infrastruktury kanalizacyjnej, prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzania nią jak właściciel, to mamy do czynienia z odpłatną dostawą towarów w rozumieniu art. 7 ustawy (wnoszący aport uzyskuje wymierną korzyść w postaci udziałów albo akcji), podlegającą opodatkowaniu według stawki podatku właściwej dla danego towaru.

Podstawowa stawka podatku – na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy – wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Według § 12 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799) zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Nadmienić należy, iż ww. rozporządzenie Ministra Finansów obowiązuje od dnia 1 stycznia 2010 r. i zastąpiło rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), które straciło moc obowiązującą z dniem 31 grudnia 2009 r. Natomiast obecnie obowiązujący przepis § 12 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. jest odpowiednikiem § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r., które obowiązywało od dnia 1 grudnia 2009 r.

Zwolnienie od podatku od towarów i usług jednostek samorządu terytorialnego jest zatem możliwe tylko wtedy, gdy wykonują one czynności w ramach przypisanych im specyficznych zadań i funkcji samorządowych (publicznych) i tylko w odniesieniu do tych czynności, które nie są wykonywane na podstawie zawartych przez gminę umów cywilnoprawnych.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy).

Zgodnie z art. 9 ust. 1-4 ustawy o samorządzie gminnym, w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi. Formy prowadzenia gospodarki gminnej, w tym wykonywania przez gminę zadań o charakterze użyteczności publicznej, określa odrębna ustawa. Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy, są zadania własne gminy, określone w art. 7 ust. 1, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.

Ustawą, o której mowa w przytoczonym przepisie art. 9 jest ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 ze zm.). Gospodarka komunalna, w rozumieniu tej ustawy, polega na wykonywaniu przez jednostki samorządu terytorialnego zadań własnych w celu zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.

Zgodnie z art. 2 ustawy o gospodarce komunalnej, gospodarka komunalna może być prowadzona przez jednostki samorządu terytorialnego w szczególności w formach samorządowego zakładu budżetowego lub spółek prawa handlowego.

W świetle powyższego, oprócz form będących jednostkami sektora finansów publicznych, do prowadzenia gospodarki komunalnej jednostki samorządu terytorialnego mogą wykorzystywać inne jeszcze formy. Wśród nich podstawową rolę odgrywają bez wątpienia kapitałowe spółki handlowe, czyli spółki z o.o. oraz spółki akcyjne. Są one przez jednostki samorządu terytorialnego tworzone i funkcjonują w oparciu o przepisy Kodeksu spółek handlowych, z zastrzeżeniem obowiązku równoczesnego stosowania w tej mierze określonych – mających charakter lex specialis w stosunku do tego kodeksu – przepisów ustawy o gospodarce komunalnej (zwłaszcza art. 10, 10a, 10b, 12 i 13) oraz przepisów ustaw ustrojowych.

W niniejszej sprawie należy zwrócić uwagę na zapis art. 12 ustawy o gospodarce komunalnej, zgodnie z którym, do wnoszenia wkładów oraz obejmowania udziałów i akcji stosuje się przepisy Kodeksu spółek handlowych oraz przepisy Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa oraz o komercjalizacji i prywatyzacji.

Tym samym, przepis ten przesądza, że do wnoszenia przez jednostki samorządu terytorialnego wkładów do spółek oraz obejmowania w nich udziałów i akcji, powinny być wprost stosowane miarodajne w tym względzie przepisy Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu cywilnego.

Zgodnie z art. 43 ustawy o samorządzie gminnym, mieniem komunalnym jest własność i inne prawa majątkowe należące do poszczególnych gmin i ich związków oraz mienie innych gminnych osób prawnych, w tym przedsiębiorstw. Mienie jest instytucją prawa cywilnego, a wykonywanie uprawnień właścicielskich jest domeną prawa cywilnego i podejmowane w tym zakresie czynności mają charakter cywilnoprawny, należą do zakresu spraw jednostki samorządu terytorialnego jako osoby prawnej, a nie jako organu administracji publicznej.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jako gmina rozważa zmianę formy prowadzenia gospodarki komunalnej (wykonywania zadań własnych określonych w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym i art. 3 ust. 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków). W związku z powyższym, planuje on utworzenie spółki prawa handlowego, która zajęłaby się wykonywaniem tych zadań oraz przekazanie tej spółce w drodze aportu infrastruktury kanalizacyjnej – sieci kanalizacji deszczowej (będącej jego własnością) w zamian za 100% udziałów spółki.

Zatem, mając na uwadze przedstawiony stan prawny oraz opisane zdarzenie przyszłe należy stwierdzić, że w niniejszej sprawie nastąpi wniesienie wkładu niepieniężnego do spółki prawa handlowego w ramach czynności cywilnoprawnej.

Reasumując, dokonanie przez Wnioskodawcę aportu, w postaci infrastruktury kanalizacyjnej, do nowoutworzonej spółki prawa handlowego, będzie czynnością wykonywaną na podstawie zawartej umowy cywilnoprawnej i w konsekwencji nie będzie korzystało ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Dodatkowo tut. Organ informuje, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w zakresie zwolnienia od podatku czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego. Natomiast wniosek w części dotyczącej zwolnienia od podatku transakcji wniesienia aportu w postaci infrastruktury kanalizacyjnej do spółki prawa handlowego został rozstrzygnięty w interpretacji indywidualnej z dnia 13 stycznia 2010 r. nr ILPP1/443-1316/09-5/BP.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...