• AKT ARCHIWALNY - Rozporzą...
  27.04.2024

AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach

Stan prawny aktualny na dzień: 27.04.2024

Dz.U.2014.0.54 t.j. - AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach

Obserwuj akt
Uchylony dnia: 2019-09-24
Dz.U. uchylający akt: 2019.0.1803

Na podstawie art. 10 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717 oraz z 2004 r. Nr 238, poz. 2390) zarządza się, co następuje:

Ustanawia się Pełnomocnika Rządu do Spraw Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach, zwanego dalej „Pełnomocnikiem”, w randze sekretarza stanu lub podsekretarza stanu w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
Do zadań Pełnomocnika należy:
1)
koordynacja prac nad wdrażaniem Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach, zwanego dalej "Programem", w tym:
a) pełnienie funkcji Przewodniczącego Zespołu do spraw Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach,
b) podejmowanie działań w celu pozyskania ze źródeł krajowych i zagranicznych środków finansowych niezbędnych do przyspieszenia wdrożenia Programu, w tym absorpcji środków Unii Europejskiej przeznaczonych na ten cel,
c) koordynowanie działań administracji rządowej w zakresie wdrażania Programu,
d) koordynowanie działań w zakresie przygotowania administracji samorządowej do wdrożenia Programu,
e) monitorowanie wdrażania Programu,
f) inicjowanie i prowadzenie prac związanych z przygotowaniem projektów dokumentów rządowych, w tym projektów aktów prawnych dotyczących Programu;
2)
rozpatrywanie innych spraw określonych przez Radę Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów oraz wniesionych przez ministrów w zakresie mającym znaczenie dla realizacji Programu.
Organy administracji rządowej są obowiązane do współdziałania i udzielania pomocy Pełnomocnikowi, w szczególności przez udostępnianie informacji niezbędnych do realizacji jego zadań.
Pełnomocnik może, za zgodą ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania
przestrzennego oraz mieszkalnictwa, przedstawiać Radzie Ministrów do rozpatrzenia projekty dokumentów rządowych,
w tym projekty aktów prawnych, wynikających z zakresu jego zadań.
1.
Pełnomocnik przedstawia Radzie Ministrów:
1)
analizy, oceny i wnioski związane z zakresem jego zadań;
2)
półroczne sprawozdania ze swojej działalności.
2.
Pełnomocnik informuje Prezesa Rady Ministrów o wszystkich zagrożeniach realizacji zadań, o których mowa w § 2.
Pełnomocnik może powoływać zespoły o charakterze opiniodawczym lub do opracowania określonych zagadnień oraz zlecać przeprowadzenie ekspertyz.
Obsługę merytoryczną, organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową w zakresie zadań Pełnomocnika zapewnia Główny Urząd Geodezji i Kartografii.
Wydatki związane z działalnością Pełnomocnika są pokrywane z budżetu państwa, z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...