• Interpretacja indywidualn...
  02.05.2024

IPPB2/415-295/07/10-5/S/JK

Interpretacja indywidualna
z dnia 24 sierpnia 2010

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 1617 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów, uwzględniając prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sygn. akt III SA/Wa 658/08 z dnia 30.06.2008 r. (data wpływu 19.07.2010 r.) stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10.10.2007 r. (data wpływu 22.10.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia pobieranego przez żołnierza zawodowego pełniącego służbę poza granicami kraju – jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 22.10.2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia pobieranego przez żołnierza zawodowego pełniącego służbę poza granicami kraju.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Będąc żołnierzem zawodowym, Rozkazem Personalnym Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego z dnia 05.07.2005 r. Wnioskodawca został zwolniony z poprzednio zajmowanego stanowiska w Polsce i wyznaczony do pełnienia służby poza granicami państwa na stanowisku MŁODSZY SPECJALISTA w Oddziale Analiz Wywiadowczych w Dowództwie Komponentu Sił Powietrznych Północ (ACC HQ NORTH) Ramstein, Niemcy, na okres od 01.04.2005 r. do 31.03.2008 r. Dowództwo jest strukturą międzynarodową w której służą żołnierze państw sojuszniczych NATO. Dowództwo Komponentu realizuje zadania z zakresu szkoleń i ćwiczeń (przygotowanie personelu do udziału w misjach bojowych, pokojowych i humanitarnych) oraz zadania bojowe np. wspieranie misji ISAF w Afganistanie, przygotowywanie operacji powietrznych. Oddział Analiz Wywiadowczych, w którym pracuje Wnioskodawca jako analityk, poprzez zbieranie informacji i prowadzenie ciągłej analizy, jest odpowiedzialny za wskazanie potencjalnego zagrożenia oraz przewidywanie i przeciwdziałanie aktom terroryzmu, a także ciągłe wspieranie działań bojowych sił NATO w Afganistanie oraz wzmacnianie operacji powietrznych, w której uczestniczą państwa NATO. Dodatkowym zadaniem jest ciągła ocena możliwości bojowych i operacyjnych krajów będących w operacyjnym zainteresowaniu NATO i wywiadowcze wspieranie Dowódcy ACC HQ NORTH (raporty i analizy mają wpływ na proces decyzyjny). Dodatkowo po odbyciu specjalistycznych badań lekarskich (orzeczenie komisji lekarskiej), Wnioskodawca przeszedł kompleksowe szczepienia ochronne (przeciwko chorobom wszystkich stref klimatycznych) i po cyklu treningów i szkoleń przygotowany został do pełnienia służby we wszystkich strefach klimatycznych. W związku z tym Wnioskodawca został zakwalifikowany do Sił Szybkiego Reagowania NATO – NRF oraz w pełni przygotowany do misji ISAF w Afganistanie. Od Wnioskodawcy wymaga się pełnej dyspozycyjności włącznie z natychmiastowym osiągnięciem pełnej gotowości bojowej i w celu wsparcia i wzmocnienia sił państw sojuszniczych NATO wyjazdu w dowolny zagrożony rejon świata. Dodatkowe zadania Wnioskodawcy to opracowywanie analiz związanych z bezpieczeństwem krajów członkowskich NATO (np. spotkania Prezydentów Dowódców Sił Zbrojnych) monitorowanie, ocenianie i raportowanie o wszystkich incydentach mogących mieć znaczenie dla bezpieczeństwa państw NATO (planowane zamachy terrorystyczne). Wnioskodawca otrzymuje uposażenie, nagrodę roczną i gratyfikację urlopową w polskich złotych przelewane na konto w Polsce, a także należność zagraniczną w euro przelewaną na konto bankowe w Niemczech. Należności te Wnioskodawca otrzymuje na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z 05.12.2000 r. w sprawie uposażenia i innych należności pieniężnych otrzymywanych przez żołnierzy wyznaczonych do pełnienia służby poza granicami państwa (Dz. U. Nr 115, poz. 1198 ze zm.) a następnie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16.06.2004 r. w sprawie należności pieniężnych żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa (Dz. U. Nr 162, poz. 1698). Wynagrodzenie w polskich złotych jak i należność zagraniczna płacona w euro wypłacane są Wnioskodawcy przez Centralę Wojskową Misji Pokojowych. Od wynagrodzenia w polskich złotych i od należności zagranicznej w euro jak i od pozostałych należności finansowych (nagroda roczna nagrody uznaniowe) pobierana jest zaliczka na poczet podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z obowiązującymi stawkami i progami podatkowymi. Płatnik nie dokonał żadnych odliczeń od opodatkowania, a PIT-11/8B „informacja o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy” zawiera należność zagraniczną przeliczoną z euro na polskie złotych. Wnioskodawca nie jest zwolniony z obowiązku płacenia podatku dochodowego od osób fizycznych. Wnioskodawca otrzymuje należności pieniężne za to, że służąc – pracując w Komponencie międzynarodowym w Oddziale Analiz Wywiadowczych jest użyty poza granicami państwa dla wzmocnienia sił państw sojuszniczych NATO i m. in. przeciwdziałaniu aktom terroryzmu, a przygotowanie i gotowość do wysłania w dowolny rejon świata w celu wsparcia konfliktu zbrojnego misji pokojowej (stabilizacyjnej) lub akcji humanitarnej (np. po klęskach żywiołowych) w pełni służy wzmocnieniu sił państw sojuszniczych i wypełnieniu zadań ACC HQ NORTH i Oddziału Analiz Wywiadowczych. Przez cały czas żołnierze ACC HQ NORTH oraz Oddziału Analiz Wywiadowczych rotacyjnie wypełniają te zadania w Teatrze Działań Wojennych. Jako żołnierz zawodowy, Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie w ramach stosunku służbowego. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 20 oraz art. 21 ust. 1 pkt 83 które mówią, że zwolnienie ma zastosowanie do osób fizycznych przebywających czasowo za granicą uzyskujących dochody ze stosunku pracy.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 1 przychody wynikające ze stosunku służbowego są traktowane jako przychody ze stosunku pracy, a zgodnie z art. 12 ust 4 ww. ustawy pracownikiem jest między innymi osoba pozostająca w stosunku służbowym. W kategorii osób uznanych za pracowników sytuuje się więc również żołnierz zawodowy, co potwierdza wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 04.08.2006 r. (sygn. akt III S.A./Wa 1505/06). Wymienione przepisy zostały zinterpretowane w odniesieniu do innych żołnierzy pełniących służbę w dowództwach NATO (interpretacja zamieszczona na stronach Ministerstwa Finansów – sygn. US.I/1-415/1/07 z dnia 21.02.2007 r.).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy biorąc pod uwagę opisany stan faktyczny, Wnioskodawcy przysługuje prawo do zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym należności pieniężnych stosując art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy z dnia 26.07.1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.)...

Zdaniem Wnioskodawcy

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. wolne od podatku dochodowego są należności pieniężne wypłacone policjantom, żołnierzom, celnikom i pracownikom jednostek wojskowych i jednostek policyjnych użytych poza granicami państwa w celu udziału w konflikcie zbrojnym lub dla wzmocnienia sił państwa albo państw sojuszniczych, misji pokojowej, albo zapobiegania aktom terroryzmu lub ich skutkom, a także należności pieniężne wypłacone żołnierzom, celnikom, policjantom i pracownikom, pełniącym funkcje obserwatorów w misjach pokojowych organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych; zwolnienie nie ma zastosowania do wynagrodzeń za pracę oraz uposażeń i innych należności pieniężnych przysługujących z tytułu pełnienia służby na ostatnio zajmowanym w kraju stanowisku służbowym.

Zdaniem Wnioskodawcy ze stanu faktycznego wyraźnie wynika, że rozkazem Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego został wyznaczony do pełnienia służby poza granicami państwa w strukturach dowodzenia NATO. Wyznaczenie do Oddziału Analiz Wywiadowczych w ACC HQ NORTH z całą pewnością służy wzmocnieniu sił państw sojuszniczych i zapobieganiu aktom terroryzmu. Korzystając z przysługującego prawa do zastosowania w rocznym rozliczeniu podatkowym odliczeń zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 83, Wnioskodawca uważa za zasadne dokonanie korekty w rocznym zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu w latach 2005 i 2006 r. (dochód pomniejszony o należność zagraniczną).

W dniu 24.12.2007 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydał interpretacje indywidualną Nr IPPB2/415-295/07-2/JK stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10.10.2007 r. (data wpływu 22.10.2007 r.) jest nieprawidłowe.

Pełnomocnik Wnioskodawcy nie zgodził się ze stanowiskiem organu i w dniu 15.01.2008 r. wniósł wezwanie do usunięcia naruszenia prawa (data wpływu 16.01.2008 r.). W odpowiedzi na wezwanie pismem z dnia 04.02.2008 r. Nr IPPB2/415-295/07-4/JK (skutecznie doręczonym w dniu 12.02.2008 r.) organ podatkowy podtrzymał swoje stanowisko zawarte w interpretacji indywidualnej z dnia 24.12.2007 r. Nr IPPB2/415-295/07-2/JK.

W dniu 20.02.2008 r. wpłynęła do tut. organu podatkowego skarga na ww. interpretację, w której wniesiono o jej uchylenie w całości.

Wyrokiem z dnia 30.06.2008 r., sygn. akt III SA/Wa 658/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną.

W wyroku, Sąd nie podzielił poglądów MF zawartych w zaskarżonej interpretacji. W ocenie Sądu stanowisko organu podatkowego jest błędne. Analizując wskazany przepis art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Sąd stwierdził, iż redakcja art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest składniowo zawikłana i semantycznie niejednoznaczna, na co słusznie wskazuje w powoływanej w skardze opinii prof. dr hab.... Zważywszy na treść art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. przede wszystkim stwierdzić trzeba, iż taka zaś redakcja przepisu stwarza możliwość dokonywania różnych jego interpretacji. Sąd przyjął pogląd utrwalony w orzecznictwie, iż zakazuje się stosowania rozszerzającej wykładni w odniesieniu do przepisów normujących ulgi i zwolnienia podatkowe. Przepisy dotyczące zwolnień powinny być interpretowane ściśle, a nie w sposób rozszerzający zakres ustanowionego zwolnienia. Natomiast według Sądu dokonana przez organ podatkowy interpretacja przepisu art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. wskazuje na nieracjonalność ustawodawcy, podczas gdy przystępując do wykładni przepisu zawsze należy mieć na względzie, iż ustawodawca jest racjonalny i kierując się tym założeniem należy przepis interpretować.

Zdaniem Sądu tut. Organ błędnie wywiódł z treści art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, iż jednym z warunków skorzystania ze zwolnienia ustanowionego tym przepisem jest jego wyjazd poza granice państwa w ramach jednostki wojskowej użytej poza granicami państwa. Przepis ten kolejno wymienia grupy zawodowe, które są zwolnione od podatku, oddzielając każdą z tych grup przecinkiem. Zgodnie z literalnym brzmieniem tego przepisu zwolnione są należności osób, które są: albo policjantami, albo żołnierzami, albo funkcjonariuszami celnymi lub Straży Granicznej, albo pracownikami jednostek wojskowych, policyjnych oraz jednostek organizacyjnych Straży Granicznej. Nie ma zatem żadnego łącznika pomiędzy żołnierzami a jednostkami wojskowymi, którego istnienie jest niezbędne, aby można stwierdzić, iż w przepisie tym jest mowa o żołnierzach przynależnych do jednostek. Należy wskazać, że zarówno żołnierze zawodowi skierowani do pełnienia służby w składzie jednostek wojskowych użytych poza granicami państwa w celu udziału w konflikcie zbrojnym lub dla wzmocnienia sił państwa albo państw sojuszniczych, misji pokojowej lub akcji zapobieżenia aktom terroryzmu lub ich skutkom, jak i żołnierze zawodowi wyznaczeni na stanowiska służbowe w polskich przedstawicielstwach wojskowych, w organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych oraz w placówkach zagranicznych, w razie przebywania w strefie działań wojennych otrzymują dodatek wojenny, co wynika z § 3 pkt 2 i § 13 pkt 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia z dnia 16 czerwca 2004 r. w sprawie należności pieniężnych żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa. Tym samym wskazać należy, iż w świetle przepisów dotyczących należności pieniężnych wypłacanym żołnierzom zawodowym pełniącym służbę poza granicami państwa – w przypadku udziału żołnierza zawodowego w konflikcie zbrojnym (w strefie działań wojennych) bez znaczenia pozostaje okoliczność czy pełni on służbę w składzie jednostki wojskowej użytej poza granicami państwa, czy pełni tę służbę jako żołnierz skierowany do dowództwa sił wielonarodowych.

Dodatkowo według Sądu dokonana przez organ podatkowy interpretacja przepisu art. 21 ust. 1 pkt 83 u.p.d.o.f. różnicuje sytuację osób należących do tej samej kategorii zawodowej. Żołnierz, który wyjedzie poza granice państwa w ramach jednostki (jak już powiedziano, musi być to polska jednostka) i żołnierz, który wyjedzie poza granice państwa na podstawie indywidualnego Rozkazu, tak jak Skarżący, będą w odmiennej sytuacji podatkowej, pomimo iż każdy z nich będzie realizował cele wskazane w ww. przepisie. Pierwszy z nich skorzysta ze zwolnienia od podatku, drugi nie skorzysta z tego przywileju. Sąd podzielił stanowisko Skarżącego, który słusznie wskazał na wyroki Trybunału Konstytucyjnego podkreślające, że z zasady równości, wyrażonej w art. 32 ust. 1 Konstytucji RP, wynika nakaz jednakowego traktowania podmiotów prawa w obrębie określonej klasy (kategorii). Wszystkie podmioty prawa, charakteryzujące się w równym stopniu daną cechą istotną (relewantną), powinny być traktowane równo, a więc według jednakowej miary, bez różnicowań, zarówno dyskryminujących, jak i faworyzujących. Podmioty różniące się mogą być natomiast traktowane odmiennie. Ów nakaz równego traktowania podmiotów prawa w obrębie określonej kategorii dotyczy nie tylko prawodawcy, a więc ustanawiającego przepisy prawa, ale także każdego kto dokonuje wykładni przepisów prawa. Uznał również, interpretację przepisu naruszającą konstytucyjną zasadę równości za niedopuszczalną.

Od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30.06.2008 r. sygn. akt III SA/Wa 658/08 wniesiono w dniu 19.08.2008 r. skargę kasacyjną.

W dniu 13.07.2010 r. do tut. Organu wpłynął wyrok z dnia 19.03.2010 r. Naczelnego Sądu Administracyjnego sygn. akt II FSK 1732/08 oddalający skargę kasacyjną Ministra Finansów, a w dniu 19.07.2010 r. wpłynął odpis prawomocnego orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30.06.2008 r. sygn. akt III SA/Wa 658/08.

W świetle obowiązującego stanu prawnego – biorąc pod uwagę rozstrzygnięcie zawarte w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30.06.2008 r., sygn. akt III SA/Wa 658/08 - stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r., Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 83 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są należności pieniężne wypłacone policjantom, żołnierzom, funkcjonariuszom celnym, Straży Granicznej, pracownikom jednostek wojskowych, jednostek policyjnych i jednostek organizacyjnych Straży Granicznej użytych poza granicami państwa w celu udziału w konflikcie zbrojnym lub dla wzmocnienia sił państwa albo państw sojuszniczych, misji pokojowej, akcji zapobiegania aktom terroryzmu lub ich skutkom, organizowania i kontroli ruchu granicznego, organizowania ochrony granicy państwowej lub zapewnienia bezpieczeństwa w komunikacji międzynarodowej, a także należności pieniężne wypłacone policjantom, żołnierzom, funkcjonariuszom celnym, Straży Granicznej i pracownikom, pełniącym funkcje obserwatorów w misjach pokojowych organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych; zwolnienie nie ma zastosowania do wynagrodzeń za pracę oraz uposażeń i innych należności pieniężnych przysługujących z tytułu pełnienia służby na ostatnio zajmowanym w kraju stanowisku służbowym.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca będąc żołnierzem zawodowym, Rozkazem Personalnym Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego z dnia 05.07.2005 r. został zwolniony ze stanowiska w kraju i wyznaczony do służby poza granicami kraju na stanowisku MŁODSZY SPECJALISTA w Oddziale Analiz Wywiadowczych w Dowództwie Komponentu Sił Powietrznych Północ (ACC HQ NORTH) Ramstein, Niemcy, na okres od 01.04.2005 r. do 31.03.2008 r. Od Wnioskodawcy wymaga się pełnej dyspozycyjności włącznie z natychmiastowym osiągnięciem pełnej gotowości bojowej i w celu wsparcia i wzmocnienia sił państw sojuszniczych NATO wyjazdu w dowolny zagrożony rejon świata. Dodatkowe zadania Wnioskodawcy to opracowywanie analiz związanych z bezpieczeństwem krajów członkowskich NATO (np. spotkania Prezydentów Dowódców Sił Zbrojnych) monitorowanie ocenianie i raportowanie o wszystkich incydentach mogących mieć znaczenie dla bezpieczeństwa państw NATO (planowane zamachy terrorystyczne). Wnioskodawca otrzymuje uposażenie, nagrodę roczną i gratyfikację urlopową w polskich złotych przelewane na konto w Polsce, a także należność zagraniczną w euro przelewaną na konto bankowe w Niemczech. Należności te Wnioskodawca otrzymuje na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z 05.12.2000 r. w sprawie uposażenia i innych należności pieniężnych otrzymywanych przez żołnierzy wyznaczonych do pełnienia służby po za granicami państwa (Dz. U. Nr 115, poz. 1198 ze zm.) a następnie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16.06.2004 r. w sprawie należności pieniężnych żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa (Dz. U. Nr 162, poz. 1698). Wynagrodzenie w polskich złotych jak i należność zagraniczna płacona w euro są wypłacane Wnioskodawcy przez Centralę Wojskową Misji Pokojowych.

Jak wskazano w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, redakcja przepisu art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest składniowo zawikłana i sematycznie niejednoznaczna. Taka zaś redakcja przepisu stwarza możliwość dokonywania różnych jego interpretacji.

W ocenie Sądu treść omawianego fragmentu nie może być odczytywana inaczej tylko dlatego, że po ciągu rzeczowników występuje imiesłów „użytych”, który w takiej formie odnosi się wyłącznie do jednostek, co z kolei wypacza sens dalszej części przepisu. Niedopuszczalne jest bowiem „naprawianie” błędów redakcyjnych poprzez interpretację, która zmienia treść przepisu, czyli ograniczenia praw podmiotów.

W wyroku Sąd podzielił utrwalone już w orzecznictwie stanowisko, iż przepisy dotyczące zwolnień powinny być interpretowane ściśle (zgodnie z ich dosłownym brzmieniem), a nie w sposób rozszerzający zakres ustanowionego zwolnienia, tyle, że niezbędne jest, ażeby przepis mógł być poddany takiej interpretacji. W przypadku przepisu art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na jego redakcję, zastosowanie takiej interpretacji jest niemożliwe.

Sąd rozpoznając niniejszą sprawę wziął pod uwagę również inne aspekty. Wskazał, iż przystępując do wykładni przepisu zawsze należy mieć na względzie, iż ustawodawca jest racjonalny i kierując się tym założeniem należy przepis interpretować.

W związku z powyższym, mając na uwadze powyższe stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30.06.2008 r. sygn. akt III SA/Wa 658/08 oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny należy stwierdzić, iż należność zagraniczna, którą Wnioskodawca, jako żołnierz zawodowy, otrzymywał z tytułu pełnienia służby poza granicami państwa jest wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 83 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...