1.
Dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej, na wniosek armatora, wydaje dla statku uzupełniające unijne świadectwo zdolności żeglugowej, odnawia to świadectwo lub przedłuża termin jego ważności, w przypadku gdy statek posiada ważne:
1)
unijne świadectwo zdolności żeglugowej lub
2)
świadectwo, o którym mowa w art. 28 dokumenty bezpieczeństwa statku ust. 4 pkt 3.
2.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, załącza się:
1)
zaświadczenie potwierdzające pozytywny wynik z przeprowadzonej inspekcji technicznej, o której mowa w art. 29 unijne świadectwo zdolności żeglugowej ust. 5;
2)
kopię świadectwa, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lub w art. 28 dokumenty bezpieczeństwa statku ust. 4 pkt 3.
3.
Do wniosku o odnowienie albo przedłużenie uzupełniającego unijnego świadectwa zdolności żeglugowej należy załączyć także uzupełniające unijne świadectwo zdolności żeglugowej.
4.
Dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej odmawia, w drodze decyzji, wydania uzupełniającego unijnego świadectwa zdolności żeglugowej, odnowienia tego świadectwa albo przedłużenia terminu jego ważności, w przypadku gdy nie zostały spełnione warunki określone w ust. 1 lub gdy statek nie spełnia dodatkowych lub ograniczonych wymagań technicznych określonych dla wnioskowanego rejonu pływania.
5.
W sprawie o wydanie uzupełniającego unijnego świadectwa zdolności żeglugowej, odnowienie tego świadectwa oraz przedłużenie terminu jego ważności przepis art. 28 dokumenty bezpieczeństwa statku ust. 3 dotyczący unijnego świadectwa zdolności żeglugowej stosuje się odpowiednio.