• Ustawa o systemie informa...
  28.03.2024

Ustawa o systemie informacji oświatowej

Stan prawny aktualny na dzień: 28.03.2024

Dz.U.2024.0.152 t.j. - Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej

Obserwuj akt

Rozdział 2. Rodzaj i zakres danych gromadzonych w systemie informacji oświatowej

1.
W RSPO są gromadzone następujące dane identyfikacyjne szkół i placówek oświatowych:
1)
nazwa;
2)
nazwa skrócona;
3)
typ szkoły albo rodzaj placówki oświatowej;
4)
data założenia;
5)
data rozpoczęcia działalności;
6)
nazwa zespołu, jeżeli szkoła lub placówka oświatowa wchodzi w skład zespołu;
7)
numer identyfikacyjny szkoły lub placówki oświatowej w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zwanym dalej "rejestrem REGON", a w przypadku:
a) szkoły lub placówki oświatowej wchodzącej w skład zespołu oraz szkoły wchodzącej w skład specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego, młodzieżowego ośrodka wychowawczego, młodzieżowego ośrodka socjoterapii, placówki kształcenia ustawicznego, okręgowego ośrodka wychowawczego, zakładu poprawczego lub schroniska dla nieletnich – także numer identyfikacyjny REGON odpowiednio zespołu, ośrodka, placówki, zakładu lub schroniska,
b) szkoły filialnej i filii placówki - także numer identyfikacyjny REGON szkoły albo placówki, której odpowiednio szkoła filialna albo filia placówki jest organizacyjnie podporządkowana;
8)
numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli numer taki został nadany;
9)
numer identyfikacyjny szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 9c okręgowe komisje egzaminacyjne ust. 2b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 oraz z 2023 r. poz. 1234 i 2005);
10)
adres siedziby szkoły lub placówki oświatowej oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej;
11)
dane dotyczące organu prowadzącego:
a) typ organu prowadzącego: jednostka samorządu terytorialnego, minister, osoba prawna inna niż jednostka samorządu terytorialnego, osoba fizyczna,
b) nazwa i adres siedziby organu prowadzącego oraz jego numer identyfikacyjny REGON, a w przypadku osoby fizycznej prowadzącej szkołę lub placówkę oświatową – jej imię (imiona), nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania, oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej;
12)
status publiczno-prawny: szkoła lub placówka oświatowa publiczna, niepubliczna szkoła artystyczna o uprawnieniach publicznej szkoły artystycznej albo szkoła lub placówka oświatowa niepubliczna;
12a)
informacja, czy szkoła została założona lub jest prowadzona po uzyskaniu zgody, o której mowa w art. 178 nadanie uprawnień szkoły publicznej szkole niespełniającej wymogów określonych w ustawie ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe;
13)
związanie organizacyjne szkoły:
a) (uchylona)
b) w podmiocie leczniczym,
c) w Ochotniczym Hufcu Pracy,
d) w jednostce pomocy społecznej,
e) w zakładzie poprawczym,
f) w schronisku dla nieletnich,
g) przy zakładzie karnym,
h) przy areszcie śledczym,
i) w okręgowym ośrodku wychowawczym;
14)
specyfika szkoły: szkoła ogólnodostępna albo specjalna;
15)
określenie, czy szkoła ma ustalony obwód;
16)
etapy edukacyjne realizowane w szkole;
17)
określenie, czy szkoła jest szkołą dla dzieci i młodzieży, czy szkołą dla dorosłych;
18)
rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których szkoła specjalna została zorganizowana;
19)
(uchylony)
20)
zawód – w przypadku szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe;
21)
zawód, specjalność i specjalizacja - w przypadku szkoły artystycznej;
22)
(uchylony)
23)
nazwa i siedziba uczelni sprawującej opiekę naukowo-dydaktyczną nad kolegium pracowników służb społecznych;
23a)
nazwa i adres siedziby organizacji branżowej właściwej dla danej dziedziny zawodowej, o której mowa w art. 4 zmiana ustawy – Karta Nauczyciela pkt 30b ustawy – Prawo oświatowe, z którą organ prowadzący branżowe centrum umiejętności zawarł porozumienie, o którym mowa w art. 8 zmiana ustawy – Prawo geodezyjne i kartograficzne ust. 3a ustawy – Prawo oświatowe;
23b)
informacja o włączeniu i dacie włączenia branżowego centrum umiejętności do ogólnopolskiej sieci branżowych centrów umiejętności, o której mowa w art. 8a ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe;
24)
informacja o posiadaniu internatu przez szkołę;
25)
adres do korespondencji na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym: nazwa podmiotu, na adres którego jest kierowana korespondencja, numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej - w przypadku gdy adres do korespondencji jest inny niż adres siedziby organu prowadzącego szkołę lub placówkę oświatową, a w przypadku osoby fizycznej prowadzącej szkołę lub placówkę oświatową - inny niż adres zamieszkania tej osoby;
26)
imię i nazwisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej;
27)
data likwidacji;
28)
dane, o których mowa w art. 42 krajowy rejestr urzędowy podmiotów gospodarki narodowej ust. 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 773), niezbędne do wpisu szkoły lub placówki oświatowej do rejestru REGON, zmiany cech objętych wpisem oraz skreślenia z rejestru REGON;
28a)
informacja o planowanym otrzymywaniu na kolejny rok budżetowy dotacji, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1400 i 2005);
28b)
informacja o przekazaniu prowadzenia szkoły w drodze umowy, o której mowa w art. 9 przekazanie prowadzenia szkoły ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe;
29)
numer szkoły lub placówki oświatowej w RSPO, zwany dalej "numerem RSPO";
30)
data wpisania danych szkoły lub placówki oświatowej do RSPO;
31)
typ, nazwa oraz adres siedziby podmiotu zobowiązanego do przekazywania danych szkoły lub placówki oświatowej do RSPO.
1a.
W RSPO są gromadzone następujące dane identyfikacyjne zespołów szkół i placówek oświatowych:
1)
data połączenia szkół lub placówek oświatowych w zespół;
2)
numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli numer taki został nadany;
3)
adres siedziby zespołu oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej;
4)
dane dotyczące organu prowadzącego:
a) typ organu prowadzącego: jednostka samorządu terytorialnego, minister, osoba prawna inna niż jednostka samorządu terytorialnego, osoba fizyczna,
b) nazwa i adres siedziby organu prowadzącego oraz jego numer identyfikacyjny REGON, a w przypadku osoby fizycznej prowadzącej zespół – jej imię (imiona), nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania, oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej;
5)
adres do korespondencji na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym: nazwa podmiotu, na adres którego jest kierowana korespondencja, numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej – w przypadku gdy adres do korespondencji jest inny niż adres siedziby organu prowadzącego zespół, a w przypadku osoby fizycznej prowadzącej zespół – inny niż adres zamieszkania tej osoby;
6)
imię i nazwisko dyrektora zespołu;
7)
data włączenia i wyłączenia szkoły lub placówki oświatowej z zespołu;
8)
data rozwiązania zespołu;
9)
dane, o których mowa w art. 42 krajowy rejestr urzędowy podmiotów gospodarki narodowej ust. 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej, niezbędne do wpisu zespołu do rejestru REGON, zmiany cech objętych wpisem oraz skreślenia z rejestru REGON;
10)
numer RSPO zespołu;
11)
data wpisania danych zespołu do RSPO;
12)
typ, nazwa oraz adres siedziby podmiotu zobowiązanego do przekazywania danych zespołu do RSPO.
2.
Danych szkół i placówek oświatowych, które zostały zlikwidowane, oraz danych zespołów szkół i placówek oświatowych, które zostały rozwiązane, nie usuwa się z RSPO.
3.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 29–31 i ust. 1a pkt 10–12, są generowane w RSPO automatycznie.
W bazie danych SIO, w zbiorach danych szkół i placówek oświatowych, są gromadzone następujące dane dziedzinowe:
1)
dane dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych, w szczególności:
a) powierzchni gruntów oraz obiektów budowlanych,
b) pomieszczeń szkoły i placówki oświatowej,
c) wyposażenia szkoły i placówki oświatowej,
d) (uchylona)
e) liczby osób niebędących uczniami danej szkoły lub placówki oświatowej lub szkoły wchodzącej w skład zespołu korzystających z internatu, w tym liczby osób posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
f) danych o wysokości przeciętnego wynagrodzenia nauczyciela przypadającego na 1 etat, z uwzględnieniem nieperiodycznych składników wynagrodzenia - w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i przez osoby fizyczne oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych,
g) kosztów wynagrodzeń pracowników niebędących nauczycielami, wraz z pochodnymi pracownika, bez pochodnych pracodawcy, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych,
h) wydatków na prowadzenie szkół i placówek oświatowych,
i) liczby korzystających z biblioteki szkolnej według kategorii korzystających,
j) danych o wysokości wynagrodzenia osób, o których mowa w art. 3 zakres danych dane w systemie informacji oświatowej ust. 2 pkt 4, w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
k) danych o wysokości przeciętnego wynagrodzenia przypadającego na 1 etat, z uwzględnieniem nieperiodycznych składników wynagrodzenia nauczycieli mianowanych i dyplomowanych zatrudnionych na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, w publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli szkół artystycznych oraz publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych, którzy nauczają w szkołach rolniczych, o których mowa odpowiednio w art. 8 szkoły i placówki ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6 i ust. 7 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe;
2)
dane dotyczące organizacji i działalności poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych:
a) liczba uczniów, nauczycieli i rodziców korzystających z pomocy poradni oraz liczba form tej pomocy – według form pomocy,
b) liczba diagnoz sporządzonych przez poradnię oraz liczba dzieci do 3 roku życia, dzieci w wieku, o którym mowa w art. 31 wychowanie przedszkolne ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe, w tym objętych rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym, oraz uczniów, według typów szkół i klas – dla których sporządzono diagnozy, według rodzajów tych diagnoz,
c) liczba dzieci do 3 roku życia, dzieci w wieku, o którym mowa w art. 31 wychowanie przedszkolne ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe, w tym objętych rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym, oraz uczniów, według typów szkół i klas – uczestniczących w zajęciach organizowanych przez poradnię, według rodzajów tych zajęć,
d) liczba opinii innych niż opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydanych przez poradnię oraz liczba dzieci do 3 roku życia, dzieci w wieku, o którym mowa w art. 31 wychowanie przedszkolne ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe, w tym objętych rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym, oraz uczniów, według typów szkół i klas – dla których wydano opinie, według rodzajów tych opinii,
e) numer i data wydania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wraz z informacją, czy opinia lub orzeczenie zostało wydane dziecku do 3 roku życia, dziecku w wieku, o którym mowa w art. 31 wychowanie przedszkolne ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe, w tym objętemu rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym, oraz uczniowi, według typu szkoły i klasy, do której uczeń uczęszcza, oraz informacją o rodzaju niepełnosprawności, a w przypadku niepełnosprawności sprzężonych – współwystępujących niepełnosprawności, niedostosowaniu społecznym lub zagrożeniu niedostosowaniem społecznym,
f) liczba uczniów, według etapu edukacyjnego, wobec których stwierdzono, na podstawie orzeczenia, brak potrzeby kształcenia specjalnego, indywidualnego przygotowania przedszkolnego, indywidualnego nauczania albo zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
2a)
dane dotyczące liczby uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, z wyszczególnieniem liczby uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, udzieloną przez przedszkole, szkołę podstawową, w której zorganizowano oddział przedszkolny, lub inną formę wychowania przedszkolnego – według form tej pomocy;
2b)
dane dotyczące liczby uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną udzieloną przez szkołę, z wyszczególnieniem liczby uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – według klas, do których uczniowie uczęszczają, i form tej pomocy;
2ba)
dane dotyczące liczby uczniów uczestniczących w zajęciach wychowania do życia w rodzinie – według klas, do których uczniowie uczęszczają, oraz płci;
2bb)
dane dotyczące liczby uczniów korzystających ze świetlicy szkolnej – według klas, do których uczniowie uczęszczają;
2c)
dane dotyczące organizacji i działalności:
a) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania:
– bursa – liczba osób niebędących uczniami, korzystających z bursy,
– dom wczasów dziecięcych – liczba turnusów,
b) placówek oświatowo-wychowawczych – liczba uczestników zajęć, według rodzajów i form zajęć,
c) placówek kształcenia ustawicznego, centrów kształcenia zawodowego oraz branżowych centrów umiejętności – liczba form pozaszkolnych kształcenia ustawicznego, z wyłączeniem kwalifikacyjnych kursów zawodowych, kursów umiejętności zawodowych, turnusów dokształcania teoretycznego oraz branżowych szkoleń zawodowych, według rodzajów tych form, oraz liczba uczestników tych form,
d) placówek doskonalenia nauczycieli – liczba nauczycieli korzystających z innych niż kursy kwalifikacyjne form doskonalenia, według rodzajów tych form;
3)
dane dotyczące liczby nauczycieli szkół i placówek oświatowych, z którymi w danym roku kalendarzowym rozwiązano stosunek pracy albo planowane jest jego rozwiązanie albo których stosunek pracy wygasł albo wygaśnie, według przyczyn rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy;
4)
dane dotyczące pracowników niebędących nauczycielami w szkołach i placówkach oświatowych:
a) liczba pracowników,
b) wymiar zatrudnienia, według rodzaju zajmowanych stanowisk.
W bazie danych SIO, w zbiorach danych jednostek, są gromadzone następujące dane:
1)
dane identyfikacyjne:
a) nazwa,
b) nazwa skrócona,
c) typ jednostki, zgodnie z art. 3 zakres danych dane w systemie informacji oświatowej ust. 1 pkt 2,
d) numer identyfikacyjny REGON,
e) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli numer taki został nadany,
f) adres siedziby jednostki oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej;
2)
dane dziedzinowe dotyczące:
a) nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych zatrudnionych na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, w urzędach obsługujących ministrów, kuratoriach oświaty, specjalistycznej jednostce nadzoru, o której mowa w art. 53 nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami ust. 1 i 2 ustawy – Prawo oświatowe, organach sprawujących nadzór pedagogiczny, o których mowa w art. 1 zakres podmiotowy ustawy ust. 2 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych – dane o wysokości przeciętnego wynagrodzenia przypadającego na 1 etat, z uwzględnieniem nieperiodycznych składników wynagrodzenia,
b) pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie i administrowanie oświatą zatrudnionych w komórkach merytorycznych w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, jednostkach obsługujących, urzędach obsługujących ministrów prowadzących szkoły i placówki oświatowe, kuratoriach oświaty, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, okręgowych komisjach egzaminacyjnych i specjalistycznej jednostce nadzoru, o której mowa w art. 53 nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami ust. 1 i 2 ustawy – Prawo oświatowe:
– liczba pracowników,
– łączna wysokość ich wynagrodzeń,
– wymiar zatrudnienia, według rodzaju zajmowanych stanowisk,
c) liczby uczniów korzystających z pomocy materialnej o charakterze socjalnym, o której mowa w art. 90c świadczenia pomocy materialnej dla uczniów ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, oraz udzielanej w ramach programów przyjętych na podstawie art. 90t regionalne lub lokalne programy edukacyjne ust. 1 i art. 90u rządowe programy dla dzieci i młodzieży ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wraz z określeniem świadczeń tej pomocy.
W bazie danych SIO, w zbiorach danych uczniów, są gromadzone dane identyfikacyjne i dane dziedzinowe uczniów.
Dane identyfikacyjne ucznia w bazie danych SIO obejmują imię, nazwisko i numer PESEL, a w przypadku ucznia nieposiadającego numeru PESEL – imię (imiona), nazwisko, płeć, datę urodzenia, serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz – jeżeli uczeń nie jest obywatelem polskim – kraj pochodzenia i dane dotyczące statusu ucznia:
1)
obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej albo członek rodziny takiej osoby posiadający prawo pobytu lub prawo stałego pobytu;
2)
osoba pochodzenia polskiego w rozumieniu przepisów o repatriacji;
3)
osoba, której udzielono zezwolenia na pobyt stały na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
4)
osoba posiadająca ważną Kartę Polaka;
5)
osoba, której nadano status uchodźcy, albo członek rodziny takiej osoby;
6)
osoba posiadająca zgodę na pobyt tolerowany;
6a)
osoba, której udzielono zgody na pobyt ze względów humanitarnych, albo członek rodziny takiej osoby;
7)
osoba, której udzielono ochrony uzupełniającej, albo członek rodziny takiej osoby;
8)
osoba korzystająca z ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
9)
osoba, której na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
10)
osoba, której na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznością, o której mowa w art. 127 zezwolenie na pobyt czasowy w celu wykonywania pracy w zawodzie wymagającym wysokich kwalifikacji, art. 159 przesłanki obligatoryjnego udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy w celu połączenia się z rodziną ust. 1, art. 176 lub art. 186 przesłanki obligatoryjnego udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy ze względu na inne okoliczności ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2023 r. poz. 519, 185 i 547);
11)
członek rodziny osoby ubiegającej się o udzielenie ochrony międzynarodowej;
11a)
osoba, która posiada kartę pobytu z adnotacją "dostęp do rynku pracy", wizę Schengen lub wizę krajową wydaną w celu wykonywania pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
12)
osoba, której uprawnienie do nauki wynika z umowy międzynarodowej;
13)
inny.
Dane dziedzinowe ucznia w związku z wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz kształceniem specjalnym obejmują:
1)
numer opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
2)
datę wydania odpowiednio opinii lub orzeczenia, o których mowa w pkt 1;
3)
datę przedłożenia w szkole lub placówce oświatowej odpowiednio opinii lub orzeczenia, o których mowa w pkt 1;
4)
datę zakończenia realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub kształcenia specjalnego, zorganizowanych na podstawie odpowiednio opinii lub orzeczenia, o których mowa w pkt 1;
5)
informację o rodzaju niepełnosprawności, a w przypadku niepełnosprawności sprzężonych – współwystępujących niepełnosprawności, niedostosowaniu społecznym lub zagrożeniu niedostosowaniem społecznym;
6)
liczbę godzin zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 kształcenie specjalne ust. 19 pkt 1 ustawy – Prawo oświatowe, oraz liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, realizujących zalecenia zawarte w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ze wskazaniem formy tych zajęć: indywidualne lub w grupie;
7)
liczbę godzin zajęć wychowania przedszkolnego lub zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 kształcenie specjalne ust. 19 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe;
8)
liczbę godzin zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 nauka, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i rehabilitacja dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo ust. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2123 oraz z 2023 r. poz. 1972), ze wskazaniem formy tych zajęć: indywidualne lub zespołowe;
9)
liczbę godzin zajęć odpowiednio rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych, resocjalizacyjnych oraz zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, realizujących zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczeniu o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, o którym mowa w art. 127 kształcenie specjalne ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe, i w indywidualnym programie zajęć, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 zakres danych gromadzonych w RSPO ust. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego, ze wskazaniem formy tych zajęć: indywidualne lub zespołowe;
10)
liczbę przypadających na ucznia godzin zajęć i innych zadań realizowanych przez nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zatrudnionych dodatkowo w celu współorganizowania kształcenia specjalnego uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym;
11)
liczbę przypadających na ucznia godzin zajęć i innych zadań realizowanych przez specjalistów zatrudnionych dodatkowo w ramach współorganizowania kształcenia specjalnego;
12)
liczbę przypadających na ucznia godzin zajęć i innych zadań realizowanych przez pomoc nauczyciela.
Dane dziedzinowe w związku z uczęszczaniem ucznia do przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego obejmują:
1)
miejsce zamieszkania ucznia;
2)
spełnianie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego;
3)
indywidualne spełnianie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego;
4)
spełnianie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej albo inną formą wychowania przedszkolnego;
4a)
liczbę godzin zajęć wychowania przedszkolnego realizowanych indywidualnie z uczniem objętym zindywidualizowaną ścieżką realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 5 ustawy – Prawo oświatowe;
5)
korzystanie z nauczania, wychowania i opieki w wymiarze wyższym niż określony w art. 13 przedszkole publiczne ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe;
6)
rodzaj oddziału, do którego uczeń uczęszcza: ogólnodostępny, integracyjny albo specjalny;
7)
(uchylony)
8)
(uchylony)
9)
informację, jakiego języka obcego uczeń się uczy;
10)
uczestniczenie w nauce języka mniejszości narodowej, etnicznej lub języka regionalnego, z określeniem nazwy tego języka;
11)
korzystanie z bezpłatnego transportu lub zwrotu kosztów przejazdu ucznia i opiekuna, o których mowa w art. 32 sieć publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych ust. 5 albo 6 ustawy – Prawo oświatowe;
12)
wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką przedszkola, szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny, lub innej formy wychowania przedszkolnego, z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku;
13)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia uczęszczania do przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego.
Dane dziedzinowe w związku z nauką ucznia w szkole obejmują:
1)
miejsce zamieszkania ucznia, z wyjątkiem uczniów szkół specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych;
2)
klasę, semestr i oddział, do którego uczeń uczęszcza;
3)
rodzaj oddziału: ogólnodostępny, integracyjny, specjalny, przysposabiający do pracy, sportowy, dwujęzyczny, międzynarodowy lub inny rodzaj oddziału, w szczególności, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej uczniów ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 5, art. 111 rozporządzenie w sprawie organizacji publicznych szkół i przedszkoli, art. 112 statut placówki publicznej ust. 2, art. 113 rozporządzenie w sprawie organizacji publicznych szkół i placówek artystycznych i art. 165 korzystanie z nauki i opieki przedszkolnej i szkolnej przez cudzoziemców ust. 16 ustawy – Prawo oświatowe;
4)
(uchylony)
5)
zawód oraz zajęcia realizowane w ramach godzin, o których mowa w art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 3 lit. e ustawy – Prawo oświatowe, których przeznaczenie określają przepisy wydane na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 3 tej ustawy – w przypadku ucznia szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe;
5a)
uczestniczenie w kwalifikacyjnym kursie zawodowym z określeniem kwalifikacji;
5b)
uczestniczenie w kursie umiejętności zawodowych;
5c)
uczestniczenie w turnusie dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
6)
miejsce odbywania praktycznej nauki zawodu - w przypadku ucznia szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe;
7)
zawód, specjalność i specjalizację - w przypadku ucznia szkoły artystycznej;
8)
formę kształcenia stacjonarną lub zaoczną - w przypadku ucznia szkoły dla dorosłych;
8a)
formę kształcenia dzienną, stacjonarną lub zaoczną – w przypadku ucznia odpowiednio branżowej szkoły II stopnia, szkoły policealnej lub policealnej szkoły artystycznej;
9)
status młodocianego pracownika, w tym miejsce odbywania jego dokształcania teoretycznego;
10)
korzystanie z indywidualnego nauczania;
11)
realizowanie indywidualnego programu lub toku nauki;
11a)
liczbę godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem objętym zindywidualizowaną ścieżką kształcenia, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 5 ustawy – Prawo oświatowe;
12)
korzystanie z dodatkowej bezpłatnej nauki języka polskiego oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia, o których mowa w art. 165 korzystanie z nauki i opieki przedszkolnej i szkolnej przez cudzoziemców ust. 7, 9 i 15 ustawy – Prawo oświatowe;
13)
spełnianie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą;
14)
(uchylony)
15)
informację, jakiego języka obcego uczeń się uczy;
16)
uczestniczenie w nauce języka mniejszości narodowej, etnicznej lub języka regionalnego, z określeniem nazwy tego języka;
17)
(uchylony)
18)
uzyskanie tytułu laureata albo finalisty olimpiady przedmiotowej oraz laureata konkursu lub zawodów na szczeblu co najmniej powiatu;
19)
uzyskanie albo nieuzyskanie promocji;
20)
korzystanie z przedłużonego okresu nauki na etapie edukacyjnym;
21)
ukończenie albo nieukończenie szkoły;
22)
uzyskanie albo nieuzyskanie dyplomu ukończenia szkoły - w przypadku ucznia szkoły artystycznej;
23)
informację o ukończeniu szkoły artystycznej na podstawie egzaminów eksternistycznych;
24)
(uchylony)
25)
uczestniczenie w zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia, o których mowa w art. 109 podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe, według rodzajów tych zajęć, oraz innych niż wymienione w art. 109 podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe formach działalności dydaktyczno-wychowawczej, w tym dodatkowych działaniach mających na celu podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości etnicznej uczniów romskich oraz wspomagających edukację tych uczniów;
26)
uzyskanie karty rowerowej;
27)
korzystanie z bezpłatnego transportu lub zwrotu kosztów przejazdu, o których mowa w art. 39 stwierdzenie daty przejścia lub przeniesienia sędziego SN w stan spoczynku ust. 3, 4 i 4a ustawy – Prawo oświatowe;
28)
wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką szkoły, z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku;
29)
korzystanie przez ucznia z pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym, o której mowa w art. 90c świadczenia pomocy materialnej dla uczniów ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z określeniem rodzaju świadczeń;
30)
informację o korzystaniu z internatu;
31)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia nauki w szkole;
32)
informację o spełnianiu obowiązku szkolnego w szkole obwodowej.

Art. 14 dane w związku z nauką ucznia w szkole,z dniem wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających świadczenie usług określonych w ustawie – ogłoszonym w komunikacie w M.P. przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw oświaty i wychowania - otrzyma następujące brzmienie:
Dane dziedzinowe w związku z nauką ucznia w szkole obejmują:
1)
miejsce zamieszkania ucznia, z wyjątkiem uczniów szkół specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych;
2)
klasę, semestr i oddział, do którego uczeń uczęszcza;
3)
rodzaj oddziału: ogólnodostępny, integracyjny, specjalny, przysposabiający do pracy, sportowy, dwujęzyczny, międzynarodowy lub inny rodzaj oddziału, w szczególności, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej uczniów ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 5, art. 111 rozporządzenie w sprawie organizacji publicznych szkół i przedszkoli, art. 112 statut placówki publicznej ust. 2, art. 113 rozporządzenie w sprawie organizacji publicznych szkół i placówek artystycznych i art. 165 korzystanie z nauki i opieki przedszkolnej i szkolnej przez cudzoziemców ust. 16 ustawy – Prawo oświatowe;
4)
(uchylony)
5)
zawód oraz zajęcia realizowane w ramach godzin, o których mowa w art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 3 lit. e ustawy – Prawo oświatowe, których przeznaczenie określają przepisy wydane na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 3 tej ustawy – w przypadku ucznia szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe;
5a)
uczestniczenie w kwalifikacyjnym kursie zawodowym z określeniem kwalifikacji;
5b)
uczestniczenie w kursie umiejętności zawodowych;
5c)
uczestniczenie w turnusie dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
6)
miejsce odbywania praktycznej nauki zawodu - w przypadku ucznia szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe;
7)
zawód, specjalność i specjalizację - w przypadku ucznia szkoły artystycznej;
8)
formę kształcenia stacjonarną lub zaoczną - w przypadku ucznia szkoły dla dorosłych;
8a)
formę kształcenia dzienną, stacjonarną lub zaoczną – w przypadku ucznia odpowiednio branżowej szkoły II stopnia, szkoły policealnej lub policealnej szkoły artystycznej;
9)
status młodocianego pracownika, w tym miejsce odbywania jego dokształcania teoretycznego;
10)
korzystanie z indywidualnego nauczania;
11)
realizowanie indywidualnego programu lub toku nauki;
11a)
liczbę godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem objętym zindywidualizowaną ścieżką kształcenia, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 47 rozporządzenia w sprawie podstaw programowych i planów nauczania ust. 1 pkt 5 ustawy – Prawo oświatowe;
12)
korzystanie z dodatkowej bezpłatnej nauki języka polskiego oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia, o których mowa w art. 165 korzystanie z nauki i opieki przedszkolnej i szkolnej przez cudzoziemców ust. 7, 9 i 15 ustawy – Prawo oświatowe;
13)
spełnianie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą;
14)
(uchylony)
15)
informację, jakiego języka obcego uczeń się uczy;
16)
uczestniczenie w nauce języka mniejszości narodowej, etnicznej lub języka regionalnego, z określeniem nazwy tego języka;
17)
(uchylony)
18)
uzyskanie tytułu laureata albo finalisty olimpiady przedmiotowej oraz laureata konkursu lub zawodów na szczeblu co najmniej powiatu;
19)
uzyskanie albo nieuzyskanie promocji;
20)
korzystanie z przedłużonego okresu nauki na etapie edukacyjnym;
21)
ukończenie albo nieukończenie szkoły;
22)
uzyskanie albo nieuzyskanie dyplomu ukończenia szkoły - w przypadku ucznia szkoły artystycznej;
23)
informację o ukończeniu szkoły artystycznej na podstawie egzaminów eksternistycznych;
24)
(uchylony)
25)
uczestniczenie w zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia, o których mowa w art. 109 podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe, według rodzajów tych zajęć, oraz innych niż wymienione w art. 109 podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe formach działalności dydaktyczno-wychowawczej, w tym dodatkowych działaniach mających na celu podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości etnicznej uczniów romskich oraz wspomagających edukację tych uczniów;
26)
uzyskanie karty rowerowej;
27)
korzystanie z bezpłatnego transportu lub zwrotu kosztów przejazdu, o których mowa w art. 39 stwierdzenie daty przejścia lub przeniesienia sędziego SN w stan spoczynku ust. 3, 4 i 4a ustawy – Prawo oświatowe;
28)
wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką szkoły, z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku;
29)
korzystanie przez ucznia z pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym, o której mowa w art. 90c świadczenia pomocy materialnej dla uczniów ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z określeniem rodzaju świadczeń;
30)
informację o korzystaniu z internatu;
31)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia nauki w szkole;
32)
informację o spełnianiu obowiązku szkolnego w szkole obwodowej,
33) dane zawarte w legitymacji szkolnej, o której mowa w art. 11 świadectwa i dyplomy państwowe wydawane przez szkoły, placówki i centra kształcenia ust. 1a i 1b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, obejmujące:
a) numer legitymacji szkolnej,
b) typ legitymacji szkolnej,
c) datę wydania legitymacji szkolnej,
d) datę ważności legitymacji szkolnej;
34)
dane zawarte w mLegitymacji szkolnej, o której mowa w art. 11 świadectwa i dyplomy państwowe wydawane przez szkoły, placówki i centra kształcenia ust. 1d ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, obejmujące:
a) numer mLegitymacji szkolnej,
b) datę wydania mLegitymacji szkolnej,
c) datę ważności mLegitymacji szkolnej,
d) kod QR służący do wydania mLegitymacji szkolnej,
e) kod aktywacyjny mLegitymacji szkolnej,
f) numer edycji mLegitymacji szkolnej,
g) fotografię kolorową zawierającą wizerunek twarzy ucznia.
Dane dziedzinowe w związku z nauką ucznia w kolegium pracowników służb społecznych obejmują:
1)
miejsce zamieszkania ucznia;
2)
semestr, na który uczeń uczęszcza;
3)
specjalność kształcenia;
4)
system kształcenia: dzienny, wieczorowy lub zaoczny;
5)
informację, jakiego języka obcego uczeń się uczy;
6)
realizowanie indywidualnego toku nauki;
7)
odbywanie nauki według indywidualnych planów lub programów nauczania;
8)
zaliczenie albo niezaliczenie semestru;
9)
ukończenie albo nieukończenie kolegium;
10)
korzystanie przez ucznia z pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym, o której mowa w art. 90c świadczenia pomocy materialnej dla uczniów ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z określeniem rodzaju świadczeń;
11)
informację o korzystaniu z internatu;
12)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia nauki w kolegium.
Dane dziedzinowe w związku z objęciem ucznia opieką w młodzieżowym ośrodku wychowawczym, młodzieżowym ośrodku socjoterapii, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym oraz ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym obejmują:
1)
podstawę pobytu w ośrodku:
a) odpowiednio orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
b) orzeczenie sądu,
c) wniosek rodziców;
2)
działania wynikające ze specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, w tym w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z określeniem form tej pomocy;
3)
wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką ośrodka, z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku;
4)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia pobytu w ośrodku, a w przypadku wychowanka młodzieżowego ośrodka socjoterapii – również datę rozpoczęcia i datę zakończenia korzystania z zakwaterowania w tym ośrodku;
5)
w przypadku wychowanka młodzieżowego ośrodka wychowawczego datę:
a) otrzymania przez dyrektora ośrodka, za pośrednictwem poczty, skierowania wychowanka do ośrodka,
b) przekazania informacji o niedoprowadzeniu wychowanka do ośrodka
– zgodnie z przepisami wydanymi odpowiednio na podstawie art. 185 rozporządzenie określające szczegółowy tryb kierowania, przenoszenia i zwalniania nieletnich z młodzieżowych ośrodków wychowawczych, tryb powoływania i odwoływania członków komisji do spraw kierowania nieletnich do młodzieżowego ośrodka wychowawczego, jej ustawy z dnia 9 czerwca 2022 r. o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich (Dz. U. poz. 1700 oraz z 2023 r. poz. 289 i 1860) oraz art. 123 rozporządzenie w sprawie zasad działania placówek ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe;
6)
w przypadku nieletniej matki umieszczonej w młodzieżowym ośrodku wychowawczym:
a) informację o umieszczeniu dziecka w domu dla matki i dziecka,
b) datę urodzenia dziecka,
c) datę rozpoczęcia i datę zakończenia przebywania dziecka w domu dla matki i dziecka
– zgodnie z przepisami wydanymi odpowiednio na podstawie art. 185 rozporządzenie określające szczegółowy tryb kierowania, przenoszenia i zwalniania nieletnich z młodzieżowych ośrodków wychowawczych, tryb powoływania i odwoływania członków komisji do spraw kierowania nieletnich do młodzieżowego ośrodka wychowawczego, jej ustawy z dnia 9 czerwca 2022 r. o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich oraz art. 123 rozporządzenie w sprawie zasad działania placówek ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe.
Dane dziedzinowe w związku z objęciem ucznia opieką w placówce zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania obejmują:
1)
wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką placówki, z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku;
2)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia pobytu w placówce.
Dane dziedzinowe w związku z uczęszczaniem ucznia do placówki oświatowo-wychowawczej oraz placówki artystycznej - ogniska artystycznego, obejmują wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką placówki z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku.
Dane dziedzinowe w związku z kształceniem ustawicznym ucznia w placówce kształcenia ustawicznego lub centrum kształcenia zawodowego obejmują:
1)
uczestniczenie w kwalifikacyjnym kursie zawodowym z określeniem kwalifikacji;
2)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia kwalifikacyjnego kursu zawodowego;
2a)
uczestniczenie w kursie umiejętności zawodowych;
2b)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia kursu umiejętności zawodowych;
2c)
uczestniczenie w turnusie dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
2d)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia turnusu dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
3)
wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką placówki lub ośrodka, z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku.
Dane dziedzinowe w związku z kształceniem ustawicznym ucznia szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe w branżowym centrum umiejętności obejmują:
1)
uczestniczenie w turnusie dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
2)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia turnusu dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;
3)
uczestniczenie w branżowym szkoleniu zawodowym;
4)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia branżowego szkolenia zawodowego;
5)
wypadki, którym uległ uczeń, będąc pod opieką branżowego centrum umiejętności, z określeniem rodzaju wypadku, miejsca, w którym zdarzył się wypadek, rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce, oraz przyczyny wypadku.
Dane dziedzinowe ucznia w związku z egzaminami przeprowadzanymi przez okręgowe komisje egzaminacyjne obejmują:
1)
wyniki egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego;
2)
wyniki egzaminów eksternistycznych:
a) typ szkoły ukończonej na podstawie egzaminów eksternistycznych,
b) uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowej po zdaniu egzaminu eksternistycznego zawodowego, z określeniem kwalifikacji,
c) zdanie egzaminu eksternistycznego z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia lub branżowej szkoły II stopnia;
3)
informację o uzyskaniu dyplomu zawodowego.
Dane dziedzinowe ucznia w związku z kontrolowaniem przez dyrektora szkoły podstawowej spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego obejmują:
1)
informację o spełnianiu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego przez uczęszczanie do przedszkola za granicą lub przy przedstawicielstwie dyplomatycznym innego państwa w Polsce;
2)
informację o przyczynie niespełniania tego obowiązku.
Dane dziedzinowe ucznia w związku z kontrolowaniem przez dyrektora szkoły podstawowej spełniania obowiązku szkolnego obejmują:
1)
informację o spełnianiu obowiązku szkolnego przez uczęszczanie do szkoły za granicą lub przy przedstawicielstwie dyplomatycznym innego państwa w Polsce;
2)
informację o przyczynie niespełniania tego obowiązku.
Dane dziedzinowe ucznia w związku z kontrolowaniem przez gminę spełniania obowiązku nauki obejmują:
1)
informację o spełnianiu obowiązku nauki w formie, o której mowa w art. 36 spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki ust. 9 pkt 2 i ust. 12 ustawy – Prawo oświatowe;
2)
informację o spełnianiu obowiązku nauki przez uczęszczanie do szkoły za granicą lub przy przedstawicielstwie dyplomatycznym innego państwa w Polsce;
3)
informację o przyczynie niespełniania tego obowiązku;
3a)
informację, o której mowa w art. 36 spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki ust. 15 ustawy – Prawo oświatowe, przekazaną wójtowi gminy (burmistrzowi, prezydentowi miasta) przez osoby kierujące podmiotami prowadzącymi kwalifikacyjne kursy zawodowe, o których mowa w art. 117 kształcenie ustawiczne ust. 2 pkt 3 i 4 tej ustawy.
4)
(uchylony)
Dane dziedzinowe ucznia w związku z podjęciem studiów wyższych obejmują nazwę uczelni i kierunek studiów, na który absolwent został przyjęty, oraz formę studiów, z zastrzeżeniem art. 62 dane pozyskiwane z SIO przez uczelnie, ust. 5.
Dane dziedzinowe ucznia w związku z egzaminem na tytuł czeladnika, przeprowadzanym przez izby rzemieślnicze, obejmują informację o uzyskaniu tytułu czeladnika, z określeniem zawodu, w którym tytuł został uzyskany.
W bazie danych SIO, w zbiorach danych nauczycieli, są gromadzone i przetwarzane dane identyfikacyjne i dane dziedzinowe nauczycieli.
Dane identyfikacyjne nauczyciela obejmują imię, nazwisko i numer PESEL, a w przypadku nauczyciela nieposiadającego numeru PESEL – imię (imiona), nazwisko, płeć, datę urodzenia, serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz kraj pochodzenia.
1.
Dane dziedzinowe nauczyciela w związku ze stosunkiem pracy i awansem zawodowym obejmują:
1)
w odniesieniu do nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych:
a) wykształcenie,
b) przygotowanie pedagogiczne,
c) posiadane kwalifikacje do nauczania,
d) staż pracy, w tym staż pracy pedagogicznej,
e) formę i wymiar zatrudnienia,
f) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
g) rodzaje i wymiar prowadzonych zajęć lub innych wykonywanych obowiązków,
h) przyczyny nieprowadzenia zajęć,
i) stopień awansu zawodowego oraz dane dotyczące uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego,
j) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości - w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
k) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy, a w przypadku przeniesienia nauczyciela na inne stanowisko lub do innej szkoły na podstawie art. 18 przeniesienie nauczyciela na jego wniosek lub z urzędu, za zgodą nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – także datę przeniesienia,
l) informację o otrzymanej ocenie pracy, o której mowa w art. 6a ocena pracy nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela;
1a)
w odniesieniu do nauczycieli, o których mowa w art. 16 realizacja zajęć w ramach programów finansowanych ze środków UE ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) przygotowanie pedagogiczne,
c) posiadane kwalifikacje do nauczania,
d) staż pracy,
e) formę i wymiar zatrudnienia,
f) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
g) rodzaje i wymiar prowadzonych zajęć lub innych wykonywanych obowiązków,
h) przyczyny nieprowadzenia zajęć,
i) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości – w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
j) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy, a w przypadku przeniesienia nauczyciela na inne stanowisko lub do innej szkoły na podstawie art. 18 przeniesienie nauczyciela na jego wniosek lub z urzędu, za zgodą nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – także datę przeniesienia;
2)
w odniesieniu do nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych zatrudnionych na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, w urzędach obsługujących ministrów, kuratoriach oświaty, specjalistycznej jednostce nadzoru, o której mowa w art. 53 nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami ust. 1 i 2 ustawy – Prawo oświatowe, organach sprawujących nadzór pedagogiczny, o których mowa w art. 1 zakres podmiotowy ustawy ust. 2 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli szkół artystycznych oraz publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych, którzy nauczają w szkołach rolniczych, o których mowa odpowiednio w art. 8 szkoły i placówki ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6 i ust. 7 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) przygotowanie pedagogiczne,
c) posiadane kwalifikacje do nauczania,
d) staż pracy, w tym staż pracy pedagogicznej,
e) formę i wymiar zatrudnienia,
f) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
g) stopień awansu zawodowego oraz dane dotyczące uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego,
h) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy,
i) informację o otrzymanej ocenie pracy, o której mowa w art. 6a ocena pracy nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – w przypadku nauczycieli zatrudnionych w publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli szkół artystycznych oraz publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych, którzy nauczają w szkołach rolniczych, o których mowa odpowiednio w art. 8 szkoły i placówki ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6 i ust. 7 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe.
2.
Dane dziedzinowe nauczyciela w związku z doskonaleniem zawodowym i dodatkowymi uprawnieniami w odniesieniu do nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych oraz nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, obejmują:
1)
ukończone kursy kwalifikacyjne oraz formy dokształcania i doskonalenia zawodowego;
2)
wpisanie do ewidencji egzaminatorów, o której mowa w art. 9c okręgowe komisje egzaminacyjne ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ewidencją egzaminatorów";
3)
wpisanie na listę rzeczoznawców, o której mowa w art. 22an dopuszczenie podręczników do użytku szkolnego ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwaną dalej „listą rzeczoznawców”;
4)
wpisanie na listę ekspertów, o której mowa w art. 9g komisja egzaminacyjna dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego ust. 11 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, zwaną dalej "listą ekspertów";
5)
uprawnienia trenera, instruktora sportu lub menedżera sportu, zwane dalej "dodatkowymi uprawnieniami w zakresie kultury fizycznej";
6)
ukończone szkolenia branżowe, o których mowa w art. 3 katalog pojęć ustawowych pkt 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela.
3.
Dane dziedzinowe nauczyciela w związku ze stosunkiem pracy obejmują:
1)
w odniesieniu do osób niebędących nauczycielami, o których mowa w art. 15 zatrudnienie w placówce publicznej osoby nie będącej nauczycielem ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) staż pracy,
c) formę i wymiar zatrudnienia,
d) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
e) rodzaj i wymiar prowadzonych zajęć lub innych wykonywanych obowiązków,
f) przyczyny nieprowadzenia zajęć,
g) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości - w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
h) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy;
2)
w odniesieniu do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, niebędących nauczycielami, o których mowa w art. 62 wymogi wobec osoby kierującej szkolą lub placówką ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) staż pracy,
c) formę i wymiar zatrudnienia,
d) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
e) rodzaj i wymiar obowiązków,
f) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości - w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
g) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy.
4.
Dane dziedzinowe osoby, o której mowa w art. 3 zakres danych dane w systemie informacji oświatowej ust. 2 pkt 4, obejmują:
1)
wykształcenie;
2)
przygotowanie pedagogiczne;
3)
posiadane kwalifikacje do nauczania;
4)
zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje;
5)
rodzaj i wymiar zadań;
6)
rodzaj, datę rozpoczęcia i zakończenia obowiązywania umowy.

(Art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela z dniem wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających świadczenie usług określonych w ustawie – ogłoszonym w komunikacie w M.P. przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw oświaty i wychowania otrzyma następujące brzmienie:
1.
Dane dziedzinowe nauczyciela w związku ze stosunkiem pracy i awansem zawodowym obejmują:
1)
w odniesieniu do nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych:
a) wykształcenie,
b) przygotowanie pedagogiczne,
c) posiadane kwalifikacje do nauczania,
d) staż pracy, w tym staż pracy pedagogicznej,
e) formę i wymiar zatrudnienia,
f) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
g) rodzaje i wymiar prowadzonych zajęć lub innych wykonywanych obowiązków,
h) przyczyny nieprowadzenia zajęć,
i) stopień awansu zawodowego oraz dane dotyczące uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego,
j) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości - w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
k) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy, a w przypadku przeniesienia nauczyciela na inne stanowisko lub do innej szkoły na podstawie art. 18 przeniesienie nauczyciela na jego wniosek lub z urzędu, za zgodą nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – także datę przeniesienia,
l) informację o otrzymanej ocenie pracy, o której mowa w art. 6a ocena pracy nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela,
m) numer, datę wydania i datę unieważnienia mLegitymacji, o której mowa w art. 11b legitymacja służbowa nauczyciela w postaci dokumentu mobilnego ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela,
n) numer, datę wydania i datę unieważnienia legitymacji, o której mowa w art. 11c legitymacja służbowa nauczyciela w postaci karty ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela;

1a)
w odniesieniu do nauczycieli, o których mowa w art. 16 realizacja zajęć w ramach programów finansowanych ze środków UE ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) przygotowanie pedagogiczne,
c) posiadane kwalifikacje do nauczania,
d) staż pracy,
e) formę i wymiar zatrudnienia,
f) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
g) rodzaje i wymiar prowadzonych zajęć lub innych wykonywanych obowiązków,
h) przyczyny nieprowadzenia zajęć,
i) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości – w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
j) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy, a w przypadku przeniesienia nauczyciela na inne stanowisko lub do innej szkoły na podstawie art. 18 przeniesienie nauczyciela na jego wniosek lub z urzędu, za zgodą nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – także datę przeniesienia;
2)
w odniesieniu do nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych zatrudnionych na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, w urzędach obsługujących ministrów, kuratoriach oświaty, specjalistycznej jednostce nadzoru, o której mowa w art. 53 nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami ust. 1 i 2 ustawy – Prawo oświatowe, organach sprawujących nadzór pedagogiczny, o których mowa w art. 1 zakres podmiotowy ustawy ust. 2 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli szkół artystycznych oraz publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych, którzy nauczają w szkołach rolniczych, o których mowa odpowiednio w art. 8 szkoły i placówki ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6 i ust. 7 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) przygotowanie pedagogiczne,
c) posiadane kwalifikacje do nauczania,
d) staż pracy, w tym staż pracy pedagogicznej,
e) formę i wymiar zatrudnienia,
f) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
g) stopień awansu zawodowego oraz dane dotyczące uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego,
h) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy,
i) informację o otrzymanej ocenie pracy, o której mowa w art. 6a ocena pracy nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – w przypadku nauczycieli zatrudnionych w publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli szkół artystycznych oraz publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych, którzy nauczają w szkołach rolniczych, o których mowa odpowiednio w art. 8 szkoły i placówki ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6 i ust. 7 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe.
2.
Dane dziedzinowe nauczyciela w związku z doskonaleniem zawodowym i dodatkowymi uprawnieniami w odniesieniu do nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych oraz nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, obejmują:
1)
ukończone kursy kwalifikacyjne oraz formy dokształcania i doskonalenia zawodowego;
2)
wpisanie do ewidencji egzaminatorów, o której mowa w art. 9c okręgowe komisje egzaminacyjne ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ewidencją egzaminatorów";
3)
wpisanie na listę rzeczoznawców, o której mowa w art. 22an dopuszczenie podręczników do użytku szkolnego ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwaną dalej „listą rzeczoznawców”;
4)
wpisanie na listę ekspertów, o której mowa w art. 9g komisja egzaminacyjna dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego ust. 11 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, zwaną dalej "listą ekspertów";
5)
uprawnienia trenera, instruktora sportu lub menedżera sportu, zwane dalej "dodatkowymi uprawnieniami w zakresie kultury fizycznej".
3.
Dane dziedzinowe nauczyciela w związku ze stosunkiem pracy obejmują:
1)
w odniesieniu do osób niebędących nauczycielami, o których mowa w art. 15 zatrudnienie w placówce publicznej osoby nie będącej nauczycielem ust. 2–6 ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) staż pracy,
c) formę i wymiar zatrudnienia,
d) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
e) rodzaj i wymiar prowadzonych zajęć lub innych wykonywanych obowiązków,
f) przyczyny nieprowadzenia zajęć,
g) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości - w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
h) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy;
2)
w odniesieniu do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, niebędących nauczycielami, o których mowa w art. 62 wymogi wobec osoby kierującej szkolą lub placówką ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe:
a) wykształcenie,
b) staż pracy,
c) formę i wymiar zatrudnienia,
d) zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje,
e) rodzaj i wymiar obowiązków,
f) dane o wysokości wynagrodzenia, z wyszczególnieniem jego składników i ich wysokości, w tym składników nieperiodycznych, oraz dodatków i ich wysokości - w przypadku osób zatrudnionych w publicznych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów,
g) datę nawiązania stosunku pracy oraz datę rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy.
4.
Dane dziedzinowe osoby, o której mowa w art. 3 zakres danych dane w systemie informacji oświatowej ust. 2 pkt 4, obejmują:
1)
wykształcenie;
2)
przygotowanie pedagogiczne;
3)
posiadane kwalifikacje do nauczania;
4)
zajmowane stanowiska i sprawowane funkcje;
5)
rodzaj i wymiar zadań;
6)
rodzaj, datę rozpoczęcia i zakończenia obowiązywania umowy.
Podmiot zobowiązany do przekazywania danych do zbioru danych szkoły lub placówki oświatowej, zbioru danych jednostki, zbioru danych nauczyciela i zbioru danych ucznia przekazuje dane do bazy danych SIO, w terminie 7 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana w stanie faktycznym, z wyjątkiem danych, o których mowa w:
1)
art. 8 dane dziedzinowe pkt 1 lit. a–c, e–k i pkt 2–4, art. 9 zbiory danych jednostek pkt 2, art. 14 dane w związku z nauką ucznia w szkole pkt 25 i 32, art. 20 zakres danych dziedzinowych ucznia w związku z egzaminami pkt 1, art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. j, pkt 1a lit. i, ust. 3 pkt 1 lit. g oraz pkt 2 lit. f;
2)
art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. i oraz pkt 2 lit. g – w zakresie dotyczącym uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego;
3)
art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. e oraz ust. 3 pkt 1 lit. c – w przypadku nauczycieli w szkołach specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych w zakresie dotyczącym wymiaru zatrudnienia;
4)
art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. g, ust. 3 pkt 1 lit. e oraz ust. 4 pkt 5 – w przypadku nauczycieli w szkołach specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych;
5)
danych identyfikacyjnych uczniów przystępujących do egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego.
1.
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej w zbiorach danych szkół i placówek oświatowych, zbiorach danych jednostek, zbiorach danych uczniów i zbiorach danych nauczycieli oraz terminy przekazywania do bazy danych SIO danych, o których mowa w:
1)
art. 8 dane dziedzinowe pkt 1 lit. a–c, e–k i pkt 2–4, art. 9 zbiory danych jednostek pkt 2, art. 14 dane w związku z nauką ucznia w szkole pkt 25 i 32, art. 20 zakres danych dziedzinowych ucznia w związku z egzaminami pkt 1, art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. j, pkt 1a lit. i, ust. 3 pkt 1 lit. g oraz pkt 2 lit. f;
2)
art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. i oraz pkt 2 lit. g – w zakresie dotyczącym uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego;
3)
art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. e oraz ust. 3 pkt 1 lit. c – w przypadku nauczycieli w szkołach specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych w zakresie dotyczącym wymiaru zatrudnienia;
4)
art. 29 dane dziedzinowe nauczyciela ust. 1 pkt 1 lit. g, ust. 3 pkt 1 lit. e oraz ust. 4 pkt 5 – w przypadku nauczycieli w szkołach specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych;
5)
danych identyfikacyjnych uczniów przystępujących do egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego.
2.
Rozporządzenie, o którym mowa w ust. 1, powinno uwzględniać potrzebę zapewnienia organom administracji publicznej, realizującym na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym politykę oświatową państwa, aktualnych danych niezbędnych do realizowania zadań w tym zakresie, a także planowania środków budżetowych niezbędnych do finansowania zadań oświatowych oraz konieczność dostosowania terminów przekazywania danych do bazy danych SIO do terminów przygotowywania projektu budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
1.
W razie uzasadnionej ważnym interesem publicznym potrzeby pilnego pozyskania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania danych dziedzinowych dotyczących warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych, nieobjętych szczegółowym zakresem danych określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 31 rozporządzenie w sprawie zakresu danych w bazie danych SIO, z bazy danych SIO do podmiotów zobowiązanych do przekazywania danych do zbiorów danych szkół i placówek oświatowych jest kierowane zapytanie dotyczące tych danych, w formie formularza określającego wymagane dane oraz termin ich przekazania do bazy danych SIO.
2.
Dane przekazane na podstawie formularza, o którym mowa w ust. 1, po ich przetworzeniu podlegają niezwłocznie usunięciu z bazy danych SIO.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...