1.
Składkę podstawową finansuje pracodawca.
2.
Kwota wpłacanej składki podstawowej nie może przekroczyć 7 % wynagrodzenia uczestnika.
3.
Wysokość składki podstawowej ustala się:
1)
procentowo od wynagrodzenia albo
2)
w jednakowej kwocie dla wszystkich uczestników, albo
3)
procentowo od wynagrodzenia, z określeniem maksymalnej kwotowej wysokości tej składki.
4.
Pracodawca nalicza i odprowadza składkę podstawową:
1)
w odniesieniu do składników wynagrodzenia należnych za okresy nie dłuższe niż miesiąc - w terminie wypłaty tych składników obowiązującym u pracodawcy, i odprowadza je w okresach miesięcznych;
2)
w odniesieniu do składników wynagrodzenia należnych za okresy dłuższe niż miesiąc - w terminie wypłaty tych składników, i odprowadza je również w tym terminie.
5.
Składka podstawowa nie jest wliczana do wynagrodzenia stanowiącego podstawę ustalenia obowiązkowych składek na ubezpieczenia społeczne.
6.
W przypadkach określonych w ust. 3 pkt 1 i 3 wysokość składki podstawowej jest ustalana od wynagrodzenia w jednakowym procencie dla wszystkich uczestników.