1.
Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego prowadzi w systemie teleinformatycznym wykaz nałożonych kar, o których mowa w art. 130 kary pieniężne za naruszenie przepisów ustawy ust. 2 i 4–6, oraz udostępnia dane z tego wykazu wojewodom do celów prowadzenia postępowań w zakresie nałożenia kary lub wydania albo cofnięcia zezwolenia na prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1, udostępnia się niezwłocznie w systemie teleinformatycznym lub środkami komunikacji elektronicznej obsługiwanymi przez system teleinformatyczny wykazu.
3.
Udostępnianie danych wojewodom nie wymaga wniosku.
4.
Wojewodowie przekazują do wykazu dane obejmujące:
1)
nazwę podmiotu lub imię i nazwisko osoby prowadzącej placówkę, o której mowa w art. 67 zezwolenie na prowadzenie placówki całodobowej pomocy ust. 1;
2)
numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3)
adres placówki, o której mowa w art. 67 zezwolenie na prowadzenie placówki całodobowej pomocy ust. 1;
4)
wskazanie daty i numeru decyzji nakładającej karę, o której mowa w art. 130 kary pieniężne za naruszenie przepisów ustawy ust. 2 i 4–6, oraz informację o prawomocności decyzji;
5)
wskazanie podstawy prawnej decyzji nakładającej karę.
5.
W przypadku zmiany lub uchylenia decyzji nakładającej karę, o której mowa w art. 130 kary pieniężne za naruszenie przepisów ustawy ust. 2 i 4–6, aktualizuje się wykaz. Przekazanie danych do wykazu następuje niezwłocznie po uprawomocnieniu się decyzji.