1.
W przypadku wystąpienia sytuacji zagrażającej stabilności finansowej lub powstania niebezpieczeństwa niewypłacalności lub utraty płynności domu maklerskiego na poziomie jednostkowym lub skonsolidowanym dom maklerski niezwłocznie zawiadamia o tym Komisję oraz przedstawia jej program postępowania naprawczego.
2.
Za realizację programu postępowania naprawczego przez dom maklerski odpowiada zarząd domu maklerskiego.
3.
Program postępowania naprawczego uwzględnia wielkość domu maklerskiego, a także skalę i stopień złożoności jego działalności.
4.
Program postępowania naprawczego obejmuje w szczególności:
1)
wskazanie sposobu przywrócenia stabilności finansowej, wypłacalności lub płynności;
2)
założenia do programu i wskazanie istotnych etapów jego realizacji;
3)
wskazanie zagrożeń dla realizacji programu i sposobu ich eliminacji.
5.
Komisja może wyznaczyć domowi maklerskiemu termin na opracowanie programu postępowania naprawczego, o którym mowa w ust. 1, oraz zalecić jego uzupełnienie lub ponowne opracowanie.
6.
W razie zaniechania działań określonych w ust. 1 lub 5 Komisja może, w drodze decyzji, nakazać domowi maklerskiemu wszczęcie postępowania naprawczego.
7.
W okresie realizacji przez dom maklerski programu postępowania naprawczego zysk osiągany przez dom maklerski jest przeznaczany w pierwszej kolejności na pokrycie strat, a następnie na zwiększenie funduszy własnych.