• Ustawa o informatyzacji d...
  28.03.2024

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Stan prawny aktualny na dzień: 28.03.2024

Dz.U.2024.0.307 t.j. - Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Obserwuj akt

Rozdział 2. Projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu

Rada Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji, przyjmuje, w drodze uchwały, Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa stanowiący program rozwoju w rozumieniu art. 15 programy operacyjne i programy rozwoju ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2023 r. poz. 1259 i 1273).
1.
Minister właściwy do spraw informatyzacji może raz w roku przeprowadzić konkurs na dofinansowanie projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu lub przedsięwzięć wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego, zwany dalej "konkursem".
2.
Minister właściwy do spraw informatyzacji publikuje ogłoszenie o konkursie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra.
3.
Ogłoszenie o konkursie określa co najmniej:
1)
przedmiot konkursu;
2)
podmioty publiczne mogące ubiegać się o dofinansowanie;
3)
warunki udziału w konkursie;
4)
kryteria oceny wniosku o dofinansowanie;
5)
termin i warunki realizacji projektu lub przedsięwzięcia;
6)
wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację konkursu;
7)
termin składania wniosków o dofinansowanie.
4.
Podmioty publiczne lub podmioty, o których mowa w art. 20c potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP ust. 2a, mogące ubiegać się o dofinansowanie składają wniosek o dofinansowanie do ministra właściwego do spraw informatyzacji.
1.
Minister właściwy do spraw informatyzacji rozstrzyga konkurs na podstawie oceny wniosków dokonanej przez komisję konkursową oraz ogłasza wyniki konkursu.
2.
Minister właściwy do spraw informatyzacji, w drodze zarządzenia, powołuje komisję konkursową, a także określa jej skład, tryb pracy oraz zakres zadań.
3.
Datą ogłoszenia wyników konkursu jest data ich zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw informatyzacji.
1.
Wnioskodawca może złożyć do ministra właściwego do spraw informatyzacji odwołanie od wyniku konkursu, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku konkursu.
2.
Odwołanie wniesione po terminie nie podlega rozpatrzeniu. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu odwołania do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw informatyzacji.
3.
Minister właściwy do spraw informatyzacji rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od dnia jego wpływu do urzędu obsługującego tego ministra.
1.
Środki finansowe na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć, o których mowa w art. 12c konkurs na dofinansowanie projektów informatycznych lub przedsięwzięć ust. 1, są przekazywane podmiotowi, którego wniosek o dofinansowanie został wyłoniony w drodze konkursu, w formie dotacji celowej, na podstawie umowy zawartej między ministrem właściwym do spraw informatyzacji a tym podmiotem.
2.
Umowa o dofinansowanie nie może zostać zawarta przed upływem terminu, o którym mowa w art. 12e odwołanie od wyniku konkursu ust. 1, a w przypadku wniesienia odwołania od wyniku konkursu – do czasu rozpatrzenia odwołania.
1.
Minister właściwy do spraw informatyzacji unieważnia konkurs, jeżeli:
1)
w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie nie złożono żadnego wniosku o dofinansowanie;
2)
żaden ze złożonych wniosków o dofinansowanie nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie.
2.
Informację o unieważnieniu konkursu minister właściwy do spraw informatyzacji zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra.
1.
Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia:
1)
tryb przeprowadzania konkursu oraz kryteria, sposób i tryb przeznaczania oraz rozliczania środków finansowych na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć, o których mowa w art. 12c konkurs na dofinansowanie projektów informatycznych lub przedsięwzięć ust. 1, w tym:
a) sposób oceny wniosków o dofinansowanie projektów i przedsięwzięć,
b) sposób oceny realizacji projektów i przedsięwzięć, zgodnie z warunkami określonymi w umowie, o której mowa w art. 12f umowa o dofinansowanie ust. 1;
2)
wzór wniosku o dofinansowanie;
3)
wzór raportu rocznego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz rozliczenia przyznanych środków finansowych;
4)
wzór raportu końcowego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz rozliczenia przyznanych środków finansowych.
2.
Minister właściwy do spraw informatyzacji, wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 1, uwzględni:
1)
możliwość elektronicznego składania wniosków o dofinansowanie;
2)
potrzebę dokonania oceny wniosków o dofinansowanie za pomocą zobiektywizowanych kryteriów;
3)
potrzebę dokonania oceny realizacji projektów i przedsięwzięć na podstawie raportów rocznych i raportu końcowego;
4)
konieczność ujednolicenia składanych wniosków o dofinansowanie oraz raportów rocznych i końcowych.
1.
Podmioty, o których mowa w art. 2 stosowanie przepisów ustawy ust. 1 i 2, w ramach realizacji projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu oraz przedsięwzięć wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego mogą pozyskiwać innowacyjne rozwiązania technologiczne służące realizacji zadań publicznych.
2.
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. zapewnia wsparcie w realizacji projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu oraz przedsięwzięć wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego, w szczególności przez świadczenie usług doradczych na rzecz podmiotów, o których mowa w art. 2 stosowanie przepisów ustawy ust. 1 i 2, w procesie pozyskiwania przez te podmioty innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
3.
Wykonywanie przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. zadań, o których mowa w ust. 2, może być finansowane z dotacji celowych z budżetu państwa oraz środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, oraz odsetek od nich, o ile odrębne przepisy lub umowy dotyczące przekazania lub wykorzystania tych środków nie stanowią inaczej.
4.
Dotacje celowe, o których mowa w ust. 3, nie mogą:
1)
przewyższać koniecznych, rzeczywistych kosztów bezpośrednich i pośrednich poniesionych przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. na realizację zadań, o których mowa w ust. 2;
2)
obejmować dofinansowania działalności gospodarczej Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
5.
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. prowadzi wyodrębnioną ewidencję dla zadań finansowanych ze środków, o których mowa w ust. 3, oraz dla działalności gospodarczej, w tym jest obowiązana do prawidłowego przypisywania przychodów i kosztów na podstawie metod mających obiektywne uzasadnienie, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...