1.
Żłobki na przejazdach kolejowo-drogowych powinny spełniać łącznie następujące warunki:
1)
umożliwiać swobodne przejście obrzeży kół pojazdu szynowego pomiędzy nawierzchnią drogową na przejeździe kolejowo-drogowym ułożoną wewnątrz toru a szynami;
2)
szerokość mierzona 14 mm poniżej górnej powierzchni główki szyny dla linii kolejowych normalnotorowych i szerokotorowych oraz 10 mm dla linii kolejowych wąskotorowych, osiągnięta przez właściwe ułożenie nawierzchni drogowej, powinna wynosić nie mniej niż:
a) 60 mm – w torach prostych i na łukach o promieniu 350 m lub większym,
b) 70 mm – na łukach o promieniu 250 m do 350 m,
c) 80 mm – na łukach o promieniu mniejszym niż 250 m;
a) 60 mm – w torach prostych i na łukach o promieniu 350 m lub większym,
b) 70 mm – na łukach o promieniu 250 m do 350 m,
c) 80 mm – na łukach o promieniu mniejszym niż 250 m;
3)
głębokość żłobka przy największym dopuszczalnym zużyciu szyny, mierzona od powierzchni główki szyny, powinna być nie mniejsza niż 38 mm.
1a.
Dopuszcza się stosowanie rozwiązań z elastycznym wypełnieniem żłobka, które nie spełniają wymagań określonych w ust. 1 pkt 2 lub 3.
2.
Szerokość żłobka określona w ust. 1 pkt 2 może być zwiększona, jeżeli żłobek ma formę rozszerzającą się ku górze.
3.
Sumaryczne szerokości żłobków mogą być zwiększone o dopuszczalne tolerancje szerokości toru, jednak nie więcej niż 35 mm.