1.
Dane PRG, nie rzadziej niż co 10 lat, podlegają okresowej weryfikacji mającej na celu zbadanie ich zgodności z treścią przepisów prawa i innych aktów określających przebieg granic jednostek podziałów terytorialnych kraju, a także z danymi ewidencji gruntów i budynków, TERYT oraz ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
2.
Terytorialny i merytoryczny zakres okresowej weryfikacji danych PRG, zwanej dalej "weryfikacją", harmonogram jej przeprowadzenia, a także wyszczególnienie zadań, jakie będą wykonywać przy jej przeprowadzaniu współpracujące ze sobą organy - Główny Geodeta Kraju oraz marszałkowie województw - są określone w 3-letnich planach sporządzanych przez Głównego Geodetę Kraju w uzgodnieniu z marszałkami województw, począwszy od 2013 r.
3.
Rezultaty weryfikacji utrwala się w protokole, który zawiera w szczególności:
1)
datę rozpoczęcia i zakończenia weryfikacji;
2)
zakres terytorialny i merytoryczny weryfikacji;
3)
imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe osób, które przeprowadzały weryfikację;
4)
wykaz wykrytych niezgodności.
4.
Niezgodności stwierdzone w wyniku weryfikacji podlegają usunięciu w trybie aktualizacji PRG.