1.
Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych, ust. 5, płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
2.
Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy od 36 godzin.
3.
Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin, abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.
4.
Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:
1)
terminu zawarcia umowy, o którym mowa w art. 87 umowa o świadczenie usługi powszechnej, lub
2)
określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych ust. 5, terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług
– za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych ust. 5, płatnej okresowo.
– za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych ust. 5, płatnej okresowo.