1.
Prezes Instytutu Pamięci przedstawia okresowo Kolegium Instytutu Pamięci informację o istotnych sprawach związanych z działalnością Instytutu Pamięci.
2.
Kolegium Instytutu Pamięci:
1)
przyjmuje roczne sprawozdanie Prezesa Instytutu Pamięci z działalności Instytutu Pamięci;
2)
wyraża opinie o przedstawionych przez Prezesa Instytutu Pamięci kandydatach na stanowiska kierownicze w Instytucie Pamięci wymienione w statucie Instytutu Pamięci;
3)
opiniuje i rekomenduje kierunki działalności i programy badawcze Instytutu Pamięci;
4)
zatwierdza szczegółowe zasady ewidencjonowania, przechowywania, opracowywania, zabezpieczania, udostępniania i publikowania dokumentów;
5)
wyraża, na podstawie art. 36 udostępnianie dokumentów zgromadzonych przez Instytut Pamięci ust. 9, opinię o zasadności odmowy udostępnienia dokumentów zgromadzonych przez Instytut Pamięci;
6)
ustala priorytety w zakresie udostępniania dokumentów zgromadzonych przez Instytut Pamięci;
7)
zajmuje stanowisko w sprawach ważnych dla Instytutu Pamięci;
8)
wykonuje inne zadania i posiada kompetencje przewidziane w ustawie.
3.
Kolegium Instytutu Pamięci zatwierdza informację roczną, o której mowa w art. 24 informacja roczna o działalności Instytutu Pamięci i Muzeum ust. 1.
4.
Kolegium Instytutu Pamięci przyjmuje uchwały większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby członków Kolegium .