1.
Rejestr pośredników ubezpieczeniowych prowadzony na podstawie przepisów ustawy uchylanej w art. 111 utrata mocy ustawy o pośrednictwie ubezpieczeniowym staje się rejestrem pośredników ubezpieczeniowych w rozumieniu niniejszej ustawy.
2.
Organ nadzoru może prowadzić rejestr pośredników ubezpieczeniowych w systemie informatycznym nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2019 r.
3.
Organ nadzoru zapewnia pełną funkcjonalność rejestru pośredników ubezpieczeniowych w zakresie danych, o których mowa w art. 55 elementy wpisu do rejestru agentów ust. 2 pkt 8 i 9 oraz art. 59 elementy wpisu do rejestru brokerów ust. 2 pkt 8 i 9, nie później niż do dnia 31 grudnia 2019 r.
4.
Informacje o zapewnieniu pełnej funkcjonalności w zakresie, o którym mowa w ust. 3, organ nadzoru opublikuje na swojej stronie internetowej.
5.
Zakłady ubezpieczeń, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, wystąpią z wnioskiem o wpis do rejestru agentów przedsiębiorców, o których mowa w art. 3 objaśnienie pojęć ust. 1 pkt 1, wykonujących w ich imieniu lub na ich rzecz czynności agencyjne. Przedsiębiorcy ci mogą wykonywać działalność w dotychczasowym zakresie do dnia podjęcia ostatecznych rozstrzygnięć w sprawie tych wniosków.
6.
Przepis art. 52 rejestr pośredników ubezpieczeniowych ust. 8 w zakresie dotyczącym danych, o których mowa w art. 59 elementy wpisu do rejestru brokerów ust. 3 pkt 1, stosuje się do egzaminów przeprowadzonych przez Komisję Egzaminacyjną dla Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych po dniu wejścia w życie ustawy.
7.
Organ nadzoru w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy uzupełni z urzędu rejestr brokerów o dane, o których mowa w art. 59 elementy wpisu do rejestru brokerów ust. 3 pkt 2 i 3.