• AKT ARCHIWALNY - Ustawa o...
  20.04.2024

AKT ARCHIWALNY - Ustawa o obywatelstwie polskim

Stan prawny aktualny na dzień: 20.04.2024

Dz.U.2000.28.353 t.j. - AKT ARCHIWALNY - Ustawa z dnia 15 lutego 1962 r. o obywatelstwie polskim

Obserwuj akt
Uchylony dnia: 2012-08-15
Dz.U. uchylający akt: 2012.0.161

Rozdział 4a. Rejestry

1.
Wojewoda i konsul Rzeczypospolitej Polskiej prowadzą rejestry:
1)
wniosków o nabycie obywatelstwa polskiego oraz osób, które nabyły obywatelstwo polskie,
2)
wniosków o wyrażenie zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego oraz osób, które utraciły obywatelstwo polskie,
3)
oświadczeń o wyborze dla dziecka obywatelstwa państwa obcego.
2.
Rejestr, o którym mowa w ust.1 pkt 1, obejmuje następujące dane: datę złożenia wniosku, imię (imiona) i nazwisko oraz nazwisko rodowe wnioskodawcy, imiona i nazwiska rodziców, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, poprzednio posiadane obywatelstwo lub posiadane aktualnie obywatelstwo inne niż polskie, adnotacje o przedłożeniu dowodu utraty obcego obywatelstwa, imię i nazwisko dziecka objętego wnioskiem, adnotacje o wyrażeniu zgody przez dziecko, które ukończyło 16 lat, podstawę prawną nabycia obywatelstwa polskiego i datę jego nabycia.
3.
Rejestr, o którym mowa w ust.1 pkt 2, obejmuje następujące dane: datę złożenia wniosku, imię (imiona) i nazwisko oraz nazwisko rodowe osoby składającej wniosek, imiona i nazwiska rodziców, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, imię i nazwisko dziecka objętego wnioskiem, adnotacje o wyrażeniu zgody przez dziecko, które ukończyło 16 lat, adnotacje o posiadanym obywatelstwie obcym lub o przyrzeczeniu nabycia obcego obywatelstwa, podstawę prawną utraty obywatelstwa polskiego i datę utraty obywatelstwa polskiego.
4.
Rejestr, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, obejmuje następujące dane: datę złożenia oświadczenia o wyborze dla dziecka obywatelstwa państwa obcego, imię (imiona) i nazwisko dziecka, imiona i nazwiska rodziców, datę i miejsce urodzenia dziecka, miejsce zamieszkania, adnotacje o obywatelstwie państwa obcego, które zostało dla dziecka wybrane.
1.
Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przesyła organom, o których mowa w art. 18c rejestry prowadzone przez wojewodę i konsula, ust. 1, kopie zaświadczeń w sprawach obywatelstwa polskiego uwzględniających dane określone w art. 18c rejestry prowadzone przez wojewodę i konsula, ust. 2 i 3.
2.
Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przesyła ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych kopie postanowień Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach obywatelstwa polskiego.
1.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych prowadzi centralny rejestr danych o nabyciu i utracie obywatelstwa polskiego na podstawie informacji uzyskanych od organów uprawnionych do prowadzenia rejestrów w tych sprawach oraz dokumentów, o których mowa w art. 18d obowiązki Kancelarii Prezydenta,
2.
Organy uprawnione do prowadzenia rejestrów, o których mowa w art. 18c rejestry prowadzone przez wojewodę i konsula, ust.1, przekazują dane określone w tych rejestrach ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych niezwłocznie po ostatecznym rozstrzygnięciu sprawy o nabyciu lub utracie obywatelstwa polskiego.
3.
Rejestr, o którym mowa w ust.1, obejmuje dane określone w art. 18c rejestry prowadzone przez wojewodę i konsula, ust. 2, 3 i 4.
1.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw zagranicznych, określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzory rejestrów, o których mowa w art. 18c rejestry prowadzone przez wojewodę i konsula, i art. 18e centralny rejestr danych o nabyciu i utracie obywatelstwa,
2)
terminy i sposoby przekazywania informacji do centralnego rejestru danych o nabyciu i utracie obywatelstwa polskiego. 2. Rejestry, o których mowa w art. 18c rejestry prowadzone przez wojewodę i konsula, i art. 18e centralny rejestr danych o nabyciu i utracie obywatelstwa, mogą być prowadzone w szczególności w systemach informatycznych.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...