1.
Zamawiający publiczny, przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, dokonuje analizy potrzeb i wymagań, uwzględniając rodzaj i wartość zamówienia.
2.
Analiza, o której mowa w ust. 1, obejmuje w szczególności:
1)
badanie możliwości zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb z wykorzystaniem zasobów własnych;
2)
rozeznanie rynku:
a) w aspekcie alternatywnych środków zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb,
b) w aspekcie możliwych wariantów realizacji zamówienia albo wskazuje, że jest wyłącznie jedna możliwość wykonania zamówienia.
a) w aspekcie alternatywnych środków zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb,
b) w aspekcie możliwych wariantów realizacji zamówienia albo wskazuje, że jest wyłącznie jedna możliwość wykonania zamówienia.
3.
Analiza, o której mowa w ust. 1, wskazuje:
1)
orientacyjną wartość zamówienia dla każdego ze wskazanych wariantów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. b;
2)
możliwość podziału zamówienia na części;
3)
przewidywany tryb udzielenia zamówienia;
4)
możliwość uwzględnienia aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych zamówienia;
5)
ryzyka związane z postępowaniem o udzielenie i realizacją zamówienia.
4.
Zamawiający publiczny może odstąpić od dokonania analizy potrzeb i wymagań, w przypadku gdy zachodzi podstawa udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, o której mowa w art. 209 warunki udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia ust. 1 pkt 4, lub w trybie zamówienia z wolnej ręki, o której mowa w art. 214 warunki udzielenia zamówienia z wolnej ręki ust. 1 pkt 5.