1.
Przykrycia dylatacyjne, o których mowa w § 207 ust. 1 pkt 2, mogą być zastosowane w obiektach mostowych betonowych, stalowych i zespolonych, w których:
1)
występuje nawierzchnia bitumiczna lub betonowa o grubości nie mniejszej niż 6 cm i nie większej niż 15 cm,
2)
przesunięcia przerwy dylatacyjnej są nie większe niż 25 mm,
3)
istnieje możliwość ukształtowania nawierzchni jezdni na całej szerokości pomostu,
4)
istnieje stabilne podparcie dla nawierzchni jezdni z obu stron szczeliny dylatacyjnej.
2.
Przykrycie dylatacyjne powinno:
1)
być przewidziane w korycie wyciętym w nawierzchni jezdni i chodników,
2)
mieć szerokość mierzoną w kierunku przesunięcia zdylatowanej krawędzi przęsła - nie mniejszą niż 0,45 m i nie większą niż 0,8 m,
3)
mieć strukturę wielowarstwową - o grubości warstw nie większej niż 3 cm,
4)
zabezpieczyć szczelinę przed przenikaniem masy zalewowej,
5)
umożliwić przemieszczanie się masy zalewowej po elemencie zabezpieczającym szczelinę.