1.
Jednopasowa łącznica jednokierunkowa, oznaczona dalej symbolem "P1", powinna mieć:
1)
jezdnię wraz z opaskami o szerokości nie mniejszej niż 6,0 m;
2)
obustronne gruntowe pobocza, każde o szerokości nie mniejszej niż 1,0 m.
2.
Dwupasowa łącznica jednokierunkowa, oznaczona dalej symbolem "P2", powinna mieć:
1)
jezdnię wraz z opaskami o szerokości nie mniejszej niż 8,0 m;
2)
obustronne gruntowe pobocza, każde o szerokości nie mniejszej niż 1,0 m.
3.
Dwupasowa łącznica jednokierunkowa z pasem awaryjnym, oznaczona dalej symbolem "P3", powinna mieć:
1)
jezdnię wraz z opaską z lewej strony razem o szerokości nie mniejszej niż 7,5 m;
2)
pas awaryjny o szerokości 2,0 m po prawej stronie jezdni;
3)
obustronne gruntowe pobocza, każde o szerokości nie mniejszej niż 1,0 m.
4.
Dwupasowa łącznica dwukierunkowa, oznaczona dalej symbolem "P4", powinna mieć:
1)
jezdnię wraz z opaskami o szerokości nie mniejszej niż 8,0 m;
2)
obustronne gruntowe pobocza, każde o szerokości nie mniejszej niż 1,0 m.
5.
W wypadku węzła na drodze klasy S lub na drogach niższych klas dopuszcza się zmniejszenie szerokości jezdni łącznic nie więcej niż o 1,0 m.
6.
Typ łącznicy powinien być dostosowany do przewidywanego natężenia ruchu oraz długości łącznicy.