1.
Na drodze o przekroju 2+1 dopuszcza się rozdzielenie pasów przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach za pomocą separatorów, trwale przymocowanych do konstrukcji nawierzchni jezdni, lub dwustronnej bariery ochronnej – umieszczonych na pasie separującym.
2.
Minimalna szerokość pasa separującego powinna wynosić co najmniej:
1)
x + b + x,
gdzie:
x – odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery od krawędzi pasa ruchu i krawędzi dodatkowego pasa ruchu do wyprzedzania, określona w § 129 ust. 3 pkt 2,
b – maksymalna całkowita szerokość dwustronnej bariery ochronnej;
gdzie:
x – odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery od krawędzi pasa ruchu i krawędzi dodatkowego pasa ruchu do wyprzedzania, określona w § 129 ust. 3 pkt 2,
b – maksymalna całkowita szerokość dwustronnej bariery ochronnej;
2)
0,5 m + s + 0,5 m,
gdzie:
s – maksymalna całkowita szerokość separatora.
gdzie:
s – maksymalna całkowita szerokość separatora.
3.
Pobocze drogi o przekroju 2+1 powinno:
1)
na drodze klasy S – odpowiadać wymaganiom określonym w § 36;
2)
na drodze klasy GP lub G – odpowiadać wymaganiom określonym w § 37, 39 i 40.