1.
Pracownik służby cywilnej kieruje do Szefa Służby Cywilnej zgłoszenie do postępowania kwalifikacyjnego. Zgłoszenie do postępowania kwalifikacyjnego w danym roku kalendarzowym składa się w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 maja.
2.
Absolwenci Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego, którzy spełniają warunki określone w art. 40 warunki mianowania w służbie cywilnej pkt 1 i 4, składają do Szefa Służby Cywilnej wniosek o mianowanie w służbie cywilnej. Wnioski o mianowanie składa się w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 maja.
3.
Dyrektor generalny właściwego urzędu potwierdza spełnianie przez pracownika służby cywilnej składającego zgłoszenie lub wniosek, o którym mowa w art. 41 wzór zgłoszenia do postępowania kwalifikacyjnego i wniosku o mianowanie, ogłoszenie o limicie mianowań ust. 1, warunków określonych w art. 4 wymogi wobec kandydata do zatrudnienia w służbie cywilnej pkt 1-3 i art. 40 warunki mianowania w służbie cywilnej.