1.
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2.
Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona uwzględniona. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji.
3.
W przypadku uwzględnienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej opłata, o której mowa w art. 80 dostarczanie abonentowi wykazu wykonanych usług ust. 2, podlega zwrotowi.
4.
Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia, tryb postępowania reklamacyjnego oraz warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej za:
1)
niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych ust. 5,
2)
niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług,
3)
niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej,
4)
nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej
- mając na uwadze niezbędną ochronę interesu użytkownika końcowego.
- mając na uwadze niezbędną ochronę interesu użytkownika końcowego.