• Art. 105. pr. telek. - Od...
  20.04.2024
Obserwuj akt

Art. 105. prawo telekom.


Odszkodowanie za przerwy w świadczeniu usługi powszechnej

1.
Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych, ust. 5, płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
2.
Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy od 36 godzin.
3.
Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin, abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.
4.
Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:
1)
terminu zawarcia umowy, o którym mowa w art. 87 umowa o świadczenie usługi powszechnej, lub
2)
określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych ust. 5, terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług
– za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 zestaw usług powszechnych ust. 5, płatnej okresowo.
Art. 105. Odszkodowanie za przerwy w świadczeniu usługi p... - budzi Twoje wątpliwości?
Potrzebujesz informacji prawnej?
Zadaj bezpłatne pytanie
Zobacz cały akt prawny
Logo casum.pl

Potrzebujesz pomocy prawnej? Skorzystaj z usług doświadczonych prawników.

Adwokat
Wrocław (woj. dolnośląskie)
Adwokat
Gdańsk (woj. pomorskie)
Adwokat
Łódź (woj. łódzkie)
Prawnik
Zawiercie (woj. śląskie)
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...