III SA/Lu 494/13
Postanowienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie
2013-10-09Nietezowane
Artykuły przypisane do orzeczenia
Do tego artykulu posiadamy jeszcze 13 orzeczeń.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się orzeczenie. Znajdź inne potrzebne orzeczenia.
Skład sądu
Jacek Czaja /przewodniczący sprawozdawca/Sentencja
Dnia 9 października 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Czaja, po rozpoznaniu w dniu 9 października 2013 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi P. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] maja 2013 r. nr [...] w przedmiocie zatrzymania prawa jazdy postanawia: zawiesić postępowanie.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] maja 2013 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję wydaną z upoważnienia Prezydenta Miasta z dnia [...] marca 2013 r. ([...]) w sprawie zatrzymania P. G. prawa jazdy kategorii B.
Na powyższą decyzję Kolegium skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie wniósł P. G.
Wojewódzki Sąd Administracyjny zważył, co następuje.
Zgodnie z treścią art. 125 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm. - dalej jako p.p.s.a.), sąd może zawiesić postępowanie z urzędu, jeżeli rozstrzygnięcie sprawy zależy od wyniku innego toczącego się postępowania administracyjnego, sądowoadministracyjnego, sądowego lub przed Trybunałem Konstytucyjnym.
W dniu 29 listopada 2010 r. Prokurator Generalny wystąpił z wnioskiem do Trybunału Konstytucyjnego o stwierdzenie, że art. 5 ust. 3 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2012 r. poz. 1228 ze zm.) w zakresie, w jakim stanowi, że organ właściwy dłużnika kieruje wniosek do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego oraz art. 5 ust. 5 i 6 tej ustawy są niezgodne z art. 31 ust. 3 Konstytucji.
Biorąc pod uwagę, że podstawą prawną zaskarżonej decyzji był art. 5 ust 3 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zgodnie z którym na podstawie wniosku o którym mowa w ust. 3b, starosta wydaje decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy, celowe jest zawieszenie postępowania z urzędu do czasu rozpatrzenia przez Trybunał Konstytucyjny wniosku Prokuratora Generalnego w sprawie K 23/10.
Mając powyższe na uwadze, na podstawie przepisu art. 125 § 1 pkt 1 p.p.s.a., sąd orzekł jak w postanowieniu.
Nietezowane
Artykuły przypisane do orzeczenia
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się orzeczenie. Znajdź inne potrzebne orzeczenia.
Skład sądu
Jacek Czaja /przewodniczący sprawozdawca/Sentencja
Dnia 9 października 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Czaja, po rozpoznaniu w dniu 9 października 2013 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi P. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] maja 2013 r. nr [...] w przedmiocie zatrzymania prawa jazdy postanawia: zawiesić postępowanie.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] maja 2013 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję wydaną z upoważnienia Prezydenta Miasta z dnia [...] marca 2013 r. ([...]) w sprawie zatrzymania P. G. prawa jazdy kategorii B.
Na powyższą decyzję Kolegium skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie wniósł P. G.
Wojewódzki Sąd Administracyjny zważył, co następuje.
Zgodnie z treścią art. 125 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm. - dalej jako p.p.s.a.), sąd może zawiesić postępowanie z urzędu, jeżeli rozstrzygnięcie sprawy zależy od wyniku innego toczącego się postępowania administracyjnego, sądowoadministracyjnego, sądowego lub przed Trybunałem Konstytucyjnym.
W dniu 29 listopada 2010 r. Prokurator Generalny wystąpił z wnioskiem do Trybunału Konstytucyjnego o stwierdzenie, że art. 5 ust. 3 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2012 r. poz. 1228 ze zm.) w zakresie, w jakim stanowi, że organ właściwy dłużnika kieruje wniosek do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego oraz art. 5 ust. 5 i 6 tej ustawy są niezgodne z art. 31 ust. 3 Konstytucji.
Biorąc pod uwagę, że podstawą prawną zaskarżonej decyzji był art. 5 ust 3 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zgodnie z którym na podstawie wniosku o którym mowa w ust. 3b, starosta wydaje decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy, celowe jest zawieszenie postępowania z urzędu do czasu rozpatrzenia przez Trybunał Konstytucyjny wniosku Prokuratora Generalnego w sprawie K 23/10.
Mając powyższe na uwadze, na podstawie przepisu art. 125 § 1 pkt 1 p.p.s.a., sąd orzekł jak w postanowieniu.