1.
Wydanie kopii dokumentów następuje na pisemny wniosek osoby, o której mowa w art. 33 zasady wglądu do dokumentów Instytutu Pamięci i uzyskania ich kopii, ust. 2.
2.
Na żądanie wnioskodawcy należy uwierzytelnić wydawane kopie dokumentów.
3.
Wydanie kopii dokumentów następuje w siedzibie oddziału Instytutu Pamięci właściwego ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy, chyba że we wniosku wskazał on inny oddział, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1.
4.
Wnioskodawca powinien być zawiadomiony na piśmie o terminie wydania kopii dokumentów przynajmniej na 7 dni przed tym terminem. Wydanie kopii dokumentów powinno być udokumentowane protokołem, który podpisuje wnioskodawca i upoważniony pracownik Instytutu Pamięci.
5.
Na pisemny wniosek osoby, o której mowa w art. 33 zasady wglądu do dokumentów Instytutu Pamięci i uzyskania ich kopii, ust. 2, Instytut Pamięci wydaje znajdujące się w jego archiwum przedmioty, które w momencie utraty stanowiły jej własność lub były w jej posiadaniu.
6.
Przed wydaniem przedmiotów Instytut Pamięci może sporządzić i zachować ich kopie; o fakcie tym należy poinformować wnioskodawcę.
7.
W zakresie określonym w ust. 5 przepisy ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.