• Interpretacja indywidualn...
  29.03.2024

ILPP2/443-109/11-6/AD

Interpretacja indywidualna
z dnia 15 kwietnia 2011 r.

Artykuły przypisane do interpretacji

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 733 interpretacje.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się ta interpretacja podatkowa. Znajdź inne potrzebne interpretacje.


INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2011 r. (data wpływu 17 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:
jest prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego z jego winy faktur korygujących na plus,
jest nieprawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego bez jego winy faktur korygujących na plus, a dotyczących usług budowlanych,
jest prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego bez jego winy faktur korygujących na plus, a dotyczących usług innych niż budowlane,
jest prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego zarówno z jego winy jak i bez jego winy faktur korygujących na minus,
jest prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku otrzymanych przez Zainteresowanego faktur korygujących.
UZASADNIENIE
W dniu 17 stycznia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości ustalania obowiązku podatkowego w przypadku korekty faktur VAT.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Jedną z podstawowych działalności Wnioskodawcy jest wykonawstwo robót budowlano -montażowych polegających na robotach związanych z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych zgodnie z PKD 42.21Z. Usługi te polegają głównie na budowie sieci kanalizacyjnych wraz z uzbrojeniem i obiektami kanalizacyjnymi, budowie sieci i magistrali wodociągowych oraz budowie oczyszczalni ścieków i przepompowni. Przedmiotem umów zawieranych przede wszystkim z urzędami miast i gmin są wyżej wymienione usługi budowlane, pozyskiwane w trybie przetargów w ramach zamówień publicznych. Prócz tego Zainteresowany zajmuje się budownictwem mieszkaniowym w ramach prowadzonej działalności developerskiej.
W obszarze prowadzonych inwestycji budowlanych, których jest generalnym wykonawcą, jego zleceniodawcy (urzędy miast i gmin) otrzymują dotacje w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – w ramach Programu Regionalnego „Narodowa Strategia Spójności”, „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013” i innych programów finansowanych z Funduszy Unijnych.
W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca wystawia także faktury korygujące z innych przyczyn niż zmiana kwalifikacji niektórych prac, co skutkuje przeniesieniem ich z pozycji kosztów kwalifikowanych na niekwalifikowane.
Podobnie jak inne podmioty gospodarcze – jest także ich odbiorcą. Część faktur korygujących wystawiana jest z winy Zainteresowanego (np. błędy rachunkowe czy formalne), a część wystawiana jest bez jego winy – a więc fakt zobowiązujący Wnioskodawcę do wystawienia faktury VAT korygującej powstał po wystawieniu faktury pierwotnej i nie mógł go on przewidzieć.
Wnioskodawca od faktur korygujących wystawionych z jego winy na plus (zwiększających podstawę opodatkowania) rozlicza VAT w analogicznym terminie jak z faktury pierwotnej, a więc z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30 dnia licząc od dnia wykonania usług budowlanych dotyczących faktury pierwotnej; lub w dacie wystawienia faktury pierwotnej jeśli usług budowlanych nie dotyczy (a więc dokonuje korekty deklaracji VAT za okres rozliczenia VAT z faktury VAT pierwotnej).
Od faktur korygujących na plus (zwiększającej podstawę opodatkowania) wystawionych bez winy Zainteresowanego – obowiązek podatkowy VAT powstaje jak dla usług budowlanych, a więc z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30 dnia licząc od dnia wykonania usług budowlanych (jeśli takowych dotyczy) lub na zasadach ogólnych, a więc z datą wystawienia faktury VAT korygującej, jeśli dotyczy usług innych niż budowlane (a więc nie dokonuje korekty deklaracji VAT za okres rozliczenia VAT z faktury pierwotnej).
Od wystawionych faktur korygujących na minus, a więc umniejszających podstawę opodatkowania – a wystawionych zarówno z winy Spółki jak i bez jej udziału – VAT rozliczony jest za miesiąc otrzymania przez Spółkę potwierdzenia odbioru faktury korekty przez kontrahenta. (jeśli „zwrotka” wpłynęła do dnia złożenia deklaracji VAT za dany miesiąc to podatek VAT ujmowany jest jeszcze za ten miesiąc).
Spółka od otrzymanych faktur korygujących od swoich kontrahentów (zarówno na plus jak i na minus) rozlicza VAT na zasadach ogólnych, a więc w terminie otrzymania tej faktury (data wpływu), lub w dwóch kolejno po sobie następujących okresach rozliczeniowych; Nie ma tu dla Spółki znaczenia czy korekta została wystawiona z winy kontrahenta czy też nie oraz czy jest ona wystawiona na plus czy na minus.
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Czy Wnioskodawca prawidłowo ustala obowiązek podatkowy VAT w przypadku
wystawienia faktur korygujących na plus z jego winy,
wystawienia faktur korygujących na plus bez jego winy,
wystawienia faktur korygujących na minus zarówno z jego winy jak bez jego winy,
otrzymania od kontrahentów faktur korygujących na plus i na minus, zarówno z winy jak i bez winy kontrahenta...
Jaki jest moment obowiązku podatkowego VAT w przypadku wystawienia drugiej i kolejnej faktury korygującej na plus i na minus zarówno z winy leżącej po stronie Zainteresowanego jak bez jego winy...
Przy czym powyższe pytania dotyczą innych przyczyn wystawienia korekt niż zmiana kwalifikacji niektórych prac, co skutkuje przeniesieniem ich z pozycji kosztów kwalifikowanych na niekwalifikowane.
Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowo ustala on obowiązek podatkowy VAT dla faktur korygujących:
wystawionych z winy Spółki na plus,
wystawionych bez winy Spółki na plus,
wystawionych zarówno z winy jak i bez winy Spółki na minus,
otrzymanych od swoich kontrahentów na plus oraz na minus.
Zainteresowany uważa, iż właściwym momentem obowiązku podatkowego dla VAT dla kolejnych faktur korygujących (nr 2 i następnych) na plus i na minus z jego winy i bez jego winy – jest analogiczny moment jak dla faktur korygujących wystawionych po raz pierwszy, a więc moment rozliczania faktur korygujących opisany w stanie faktycznym 3 a, b, c, d.
Zaznaczyć należy, że opisany stan faktyczny, pytanie oraz stanowisko Spółki do zadanego pytania do punktu 3 a, b, c, d dotyczy faktur VAT korygujących wystawionych z przyczyn innych niż zmiana kwalifikacji niektórych prac, co skutkuje przeniesieniem ich z pozycji kosztów kwalifikowanych na niekwalifikowane.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:
prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego z jego winy faktur korygujących na plus,
nieprawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego bez jego winy faktur korygujących na plus, a dotyczących usług budowlanych,
prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego bez jego winy faktur korygujących na plus, a dotyczących usług innych niż budowlane,
prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku wystawionych przez Zainteresowanego zarówno z jego winy jak i bez jego winy faktur korygujących na minus,
prawidłowe – w zakresie obowiązku podatkowego w przypadku otrzymanych przez Zainteresowanego faktur korygujących.
Zgodnie z ogólną zasadą określoną w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.
Natomiast z art. 19 ust. 4 ustawy wynika że, jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.
Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczonych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.
W myśl art. 29 ust. 4a ustawy, w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano.
Przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna – art. 29 ust.4c ustawy.
Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.), wymieniają przypadki, w których wystawia się fakturę korygującą.
Stosownie do zapisu § 13 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.
W myśl § 13 ust. 2 rozporządzenia, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:
numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
kwotę zmniejszenia podatku należnego.
W myśl § 13 ust. 3 rozporządzenia, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:
zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;
zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających opodatkowaniu (§ 13 ust. 3 rozporządzenia).
Zgodnie z § 14 ust. 1 rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny – w myśl § 14 ust. 2 rozporządzenia – powinna zawierać co najmniej:
numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
kwotę podwyższenia ceny bez podatku;
kwotę podwyższenia podatku należnego.
Ponadto zgodnie z § 14 ust. 3 rozporządzenia, faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.
Faktury korygujące generalnie można podzielić na te, które powodują zmniejszenie obrotu i kwoty podatku należnego oraz na te, które wywołują skutki odwrotne, tj. w wyniku ich wystawienia wartość obrotu i kwoty podatku należnego ulega podwyższeniu.
W ramach powyższego rozróżnienia faktury korygujące można również podzielić ze względu na przyczynę ich wystawienia. Sposób rozliczenia wystawionych przez sprzedawcę faktur korygujących, w sytuacji, gdy korekta powoduje podwyższenie podatku należnego, uzależniony jest od przyczyn, które spowodowały konieczność wystawienia danej faktury. I tak, faktura korygująca podwyższająca podatek należny w stosunku do faktury pierwotnej może być wystawiona:
w celu naprawienia błędu, który spowodował zaniżenie kwoty podatku wykazanego w pierwotnej fakturze (np. niewłaściwa stawka podatku, błąd rachunkowy, zaniżenie wartości sprzedaży), lub
z powodu innych przyczyn określonych w § 14 rozporządzenia, np. podwyższenia ceny sprzedaży.
W pierwszym przypadku, który powoduje zaniżenie zobowiązania podatkowego za dany okres rozliczeniowy w wyniku wykazania zbyt małego podatku należnego, sprzedawca poprawiając swój błąd poprzez wystawienie faktury korygującej, winien rozliczyć tą fakturę korygującą w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy. W drugim zaś przypadku, gdy faktura korygująca wystawiana jest zasadniczo z powodu okoliczności, które zaistniały po dokonaniu pierwotnej sprzedaży, podatnik winien wykazać ją za okres rozliczeniowy, w którym została wystawiona, tj. za bieżący okres rozliczeniowy.
Kluczową rolę w rozwiązaniu wskazanego we wniosku problemu pełni przeanalizowanie sytuacji, czy podwyższenie ceny za wykonaną przez Wnioskodawcę usługę było nową okolicznością, niemożliwą do przewidzenia w chwili wystawienia faktury pierwotnej.
Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, iż w ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca wystawia także faktury korygujące z innych przyczyn niż zmiana kwalifikacji niektórych prac, co skutkuje przeniesieniem ich z pozycji kosztów kwalifikowanych na niekwalifikowane.
Podobnie jak inne podmioty gospodarcze – jest także ich odbiorcą. Część faktur korygujących wystawiana jest z winy Zainteresowanego (np. błędy rachunkowe czy formalne), a część wystawiana jest bez jego winy – a więc fakt zobowiązujący Wnioskodawcę do wystawienia faktury VAT korygującej powstał po wystawieniu faktury pierwotnej i nie mógł go on przewidzieć.
W opinii tut. Organu, w przypadku błędów powstałych z winy Wnioskodawcy (np. błędy rachunkowe czy formalne) w momencie dokonywania sprzedaży nie można mówić, iż przyczyną wystawienia faktur korygujących będzie zaistnienie dodatkowych, nieznanych w dniu wystawienia faktury pierwotnej okoliczności, które wpłyną na zmianę podstawy opodatkowania. Dlatego też, w takim przypadku, gdy dokonana korekta spowoduje zwiększenie kwoty podatku należnego, powinna ona być rozliczona w okresie rozliczeniowym, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu wyświadczenia usługi. Wnioskodawca powinien uwzględnić taką fakturę korygującą w rejestrze sprzedaży w miesiącu, w którym wystawiona została pierwotna faktura i jednocześnie skorygować deklarację VAT-7 za ten miesiąc.
Natomiast w przypadku, gdy podwyższenie ceny świadczonych usług jest nową okolicznością, niemożliwą do przewidzenia w chwili wystawienia pierwotnej faktury sprzedaży, obowiązek podatkowy z tytułu wystawienia faktury korygującej powstanie w rozliczeniu za okres, w którym faktura korygująca została wystawiona. Wnioskodawca w tak przedstawionej sytuacji nie ma obowiązku rozliczać faktury korygującej w miesiącu, w którym wykazał pierwotny obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług.
W tym miejscu należy również powołać art. 19 ust. 13 pkt 2 lit. d ustawy, w myśl którego obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usług budowlanych lub budowlano montażowych.
Należy jednak podkreślić, że przepis ten dotyczy pierwotnego obowiązku podatkowego, a więc przed dokonaniem ewentualnych korekt. Tym samym w przypadku, gdy Zainteresowany wystawia faktury korygujące z przyczyn niezależnych od niego, przepis ten nie ma zastosowania.
Brak jest bowiem powodów, dla których w przypadku korekt sprzedaży usług budowlanych z przyczyn nie leżących po stronie sprzedawcy, należałoby stosować inne niż w pozostałych sytuacjach, zasady dokonywania rozliczeń kwot wynikających z faktury korygującej.
Natomiast w przypadku obniżenia ceny (korekta transakcji sprzedaży „in minus”) z tych samych powodów co wskazane powyżej, ustawodawca określił kiedy możliwe jest uwzględnienie w rozliczeniu kwot wynikających z faktury korygującej.
W świetle powołanego powyżej art. 29 ust. 4a ustawy, dla prawidłowego ustalenia momentu obniżenia podstawy opodatkowania istotne jest bowiem ustalenie daty uzyskania przez sprzedawcę potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury.
Z kolei, zgodnie z art. 86 ust. 10a ustawy, w przypadku gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, o której mowa w art. 29 ust. 4a lub 4c, jest on obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym tę korektę faktury otrzymał. Jeżeli podatnik nie obniżył kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego określonego w fakturze, której korekta dotyczy, a prawo do takiego obniżenia mu przysługuje, zmniejszenie kwoty podatku naliczonego uwzględnia się w rozliczeniu za okres, w którym podatnik dokonuje tego obniżenia.
Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych – art. 86 ust. 11 ustawy.
Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że:
w przypadku wystawienia faktur korygujących na plus z winy Wnioskodawcy korekty obrotu należy dokonać w rozliczeniu za okres, w którym wystawiono fakturę pierwotną (powstał obowiązek podatkowy z tytułu wyświadczenia usługi),
w przypadku wystawienia faktur korygujących na plus bez jego winy korekty obrotu zależy dokonać niezależnie od rodzaju świadczonych usług, w rozliczeniu za okres w którym wystawiono fakturę korygującą,
w przypadku wystawienia faktur korygujących na minus zarówno z jego winy jak bez jego winy korekty obrotu należy dokonać w rozliczeniu za okres, w którym nabywca towaru lub usługi potwierdził Wnioskodawcy otrzymanie korekty faktury,
w przypadku otrzymania od kontrahentów faktur korygujących na plus i na minus, zarówno z winy jak i bez winy kontrahenta korekty obrotu należy dokonać w rozliczeniu za okres, w którym Zainteresowany otrzymał korektę faktury.
Ponadto, ustawodawca nie przewidział możliwości korygowania faktur korygujących, tj. wystawiania faktur korygujących do faktur korygujących wystawionych wcześniej, zatem w przypadku stwierdzenia, że wystawiona faktura korygująca nadal zawiera nieprawidłowe informacje, Wnioskodawca powinien wystawić kolejną fakturę korygującą odnosząc się do pierwotnej faktury VAT (pierwotnych faktur VAT) dokumentującej sprzedaż, z adnotacją uwzględniającą wystawione wcześniej faktury korygujące.
A zatem w związku z wystawieniem kolejnej faktury korygującej – korekty obrotu należy dokonać w rozliczeniu za okres analogiczny jak w przypadku pierwszej korekty, zgodnie z ww. zasadami.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w zakresie prawidłowości ustalania obowiązku podatkowego w przypadku korekty faktur VAT.
Natomiast w dniu 15 kwietnia 2011 r. w kwestii dotyczącej podatku od towarów i usług wydane zostały odrębne rozstrzygnięcia w zakresie:
stawki podatku przy odsprzedaży kosztów ponoszonych na zakup wody związanych z najmem lokali użytkowych – Nr ILPP2/443-109/11-4/AD,
prawidłowości wystawiania faktur korygujących oraz ustalania obowiązku podatkowego w przypadku korekt faktur VAT dotyczących inwestycji budowlanych dofinansowywanych z Funduszy Unijnych – Nr ILPP2/443-109/11-5/AD,
stawki podatku przy dostawie lokalu mieszkalnego wraz z przynależnym do niego pomieszczeniem garażowym – Nr ILPP2/443-109/11-7/AD.
Dodatkowo w zakresie sposobu dokumentowania obciążenia podwykonawców kosztami ubezpieczenia zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Z kolei w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w dniu 15 kwietnia 2011 r. zostały wydane odrębne rozstrzygnięcia o nr ILPB3/423-27/11-2/MM oraz ILPB3/423-27/11-3/MM.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.
Szukaj: Filtry
Ładowanie ...